פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
ראש העיר כפ"ס: "לעצור את בניית תחנת הכוח במפגש השלום"
20/01/2019 12:51

רפי סער פנה ליו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (ות''ל), וביקש את התערבותו בנושא ■ לטענתו, החברה המקימה ריינדיר לא הוכיחה זיקה קניינית בשיעור של 100% לקרקע שעליה תיבנה התחנה ■ ריינדיר: "הזיקה הנדרשת נבחנה על ידי מספר רב של רשויות וגורמי תכנון"

ראש העיר כפר סבא, רפי סער, פנה באחרונה במכתב לזאב בילסקי, יושב ראש הוועדה לתשתיות לאומיות (ות''ל), וביקש את התערבותו הדחופה בעצירת הקמת תחנת כוח בין כפר סבא לכביש 6 במפגש השלום. הקמתה של התחנה נדונה בות''ל ונמצאת בשלבי אישור מתקדמים.

לטענתו של סער, מסמכים שקיבלה העירייה מרשות החשמל מצביעים על כך שהחברה המקימה ריינדיר, אינה עומדת בתנאי הבסיסי של הוכחת זיקה קניינית לקרקע בשיעור של 100%, אלא רק בשיעור של כ-60%. 
 
בהצגה ראשונית של התוכנית נכתב כי תקום על שטח של כ-100 דונם. עם זאת מקורבים לחברה טוענים כי התחנה תקום על שטח של 65 דונם, וזה השטח הקובע להוכחת זיקה קניינית. התחנה תייצר חשמל על בסיס גז טבעי שיסופק למרכז הארץ. בעלי המניות בריינדיר הם איתי רוכמן, המכהן גם כמנכ''ל החברה, משה קריגר, המכהן גם כמשנה למנכ''ל, וחברת סימנס העולמית, שיש לה פעילות ארוכת שנים מול חברת החשמל הממשלתית, בעיקר כספקית ציוד.
 
על פי החלטת ממשלה, על הות"ל לרכז את האישורים הנדרשים לצורך קידום הקמת תחנת הכוח, לרבות אישורי רשות החשמל בנוגע ל-100% זיקה קניינית למקרקעין עליו היא תוקם, כתנאי לתחילת העבודות.
 
באפריל 2017 הסמיכה הממשלה את ריינדיר להגיש לחברת תשתיות נפט (תש''ן) תוכנית להקמת תחנת הכוח כפרוייקט תשתית לאומי. העיריות באיזור החלו בצעדי התנגדות להקמתה, ופנייתו של סער לבילסקי היא חלק מאותה התנגדות.
 
דה מרקר | אורה קורן | 14.1.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy