פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
סיטי בהמלצת קנייה לאנרג'יאן - פוטנציאל לעלייה של 17%
25/01/2019 16:10

סיטי בנק: "הצלחה בקידוח כריש צפון תסייע לדחות את פיתוח תנין בכמה שנים ותאפשר לחברה לחתום על הסכמי מכר נוספים" ■ באנרג'יאן מקווים כי קידוח כריש צפון, שיחל במארס, יאפשר לאמת זרימה חופשית של גז מכריש מזרח ויגדיל את היקף המשאבים ב-0.5 TCF של גז.
מניית חברת האנרגיה היוונית אנרג'יאן (3,129 -0.41%) עולה הבוקר (א') בכ-4%, ומסכמת זינוק של כ-10% מאז שהחלה להיסחר בתל אביב במקביל לבורסת לונדון. מאז ההנפקה הראשונית בלונדון במארס 2018, שבה גייסה החברה כ-460 מיליון דולר לפי שווי של כחצי מיליארד דולר, עלתה אנרג'יאן בכ-40%. העלייה נתמכה בין היתר בהתקדמות בפיתוח מאגרי תנין וכריש והחתימה על חוזי מכר מחייבים.
 
אנרג'יאן קיבלה בשבוע שעבר רוח גבית מסיטי בנק, שניפק למניה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 7.3 ליש"ט למניה, המגלם פוטנציאל עלייה של 17% ביחס למחירה הנוכחי. "ההתקדמות לעבר פיתוח כריש צפון מהווה אפסייד משמעותי", כתב האנליסט מייקל אלספורד. "הצלחה בקידוח, שהוא בעל סיכויים גבוהים, יכולה לתמוך בפיתוח מאגרי הגז הפוטנציאלים הסמוכים ב'כריש מזרח' ואף בהימצאות גז חולות העמוקים בשכבה D", הוא הוסיף.
 

אנרג'יאן, המפעילה קידוחים (Operator) דוגמת נובל אנרג'י, מחזיקה במאגרי כריש ותנין, שיחלו לפי הצפי בהזרמת גז ב-2021. בנוסף מחזיקה אנרג'יאן ברישיונות חיפוש בישראל ובנכסי גז ונפט ביוון, במצרים ובמונטנגרו. לחברה שדות נפט מפיקים ביוון (פרינוס ואפסילון) והסכמי מכירה לענקית האנרגיה BP. בסך הכל לחברה יש עתודות משאבים מותנות (C2) של 55.8 מיליון חביות נפט ו-68 מיליארד מ"ק (BCM) של גז.

דה מרקר | ערן אזרן |  20.1.19 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy