פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
המגבלה שהרחיקה את EDF מהמכרז על תחנת הכוח אלון תבור
25/01/2019 16:13

יצרנים פרטיים מוגבלים לרכישת שתי תחנות בלבד ובחברה מעדיפים להתמודד על תחנות גדולות וחדישות יותר ■ קבוצה אחרת שמתמודדת במכרז - מבטח שמיר - עלולה להיות הראשונה לשלם את מחיר הלחץ האמריקאי להחמרת מדיניות ההשקעות הזרות

מקורות המקורבים למכרז להפרטת תחנת הכוח אלון תבור אמרו היום (א') ל-TheMarker כי חברת EDF הצרפתית נסוגה מהמכרז בגלל מגבלות רגולטוריות, אולם בכוונתה להתמודד על רכישת תחנות הכוח הבאות. רשות ההגבלים מאפשרת ליצרן פרטי לרכוש עד שתי תחנות כוח מחמש התחנות שחברת חשמל אמורה למכור במסגרת הרפורמה. לדברי המקורות, ב-EDF מעוניינים בתחנות גדולות וחדשות יותר מאלון תבור.

 
בין הקבוצות שהתעניינו במכרז נמצאות גם בשליטת עידן עופר, שיכון ובינוי בשליטת נתי סיידוף, קרן נוי של הגופים המוסדיים ודליה שבבעלות משקי הקיבוצים. בנוסף, קבוצת מבטח שמיר  מתמודדת במכרז יחד עם החברה הסינית הממשלתית PMEC. מבטח שמיר עלולה להיות הראשונה שתשלם את מחיר הלחץ האמריקאי על ישראל למנוע מחברות סיניות, בעיקר ממשלתיות, להשקיע בישראל.
 
בשבוע שעבר נפגש שר האנרגיה והתשתיות, יובל שטייניץ, עם סגן שר האנרגיה האמריקאי, דן ברוייט, שרמז כי על ישראל להחמיר את מדיניותה לבחינת השקעות בישראל וכיוון במיוחד לחברות סיניות.
 
למכרז חברת חשמל הוגשו הצעות ממספר גבוה יחסית של מתמודדים, כך שהחרגתה של מבטח שמיר מהמכרז לא תפגע כנראה בתחרות ובתוצאות. זאת בהנחה שלאחר בדיקת כשירותן של המתמודדות על ידי ועדת הרפורמות עדיין יישארו במכרז מספיק מתמודדים.
 
במסגרת הרפורמה בחשמל, חברת חשמל אמורה למכור עד יוני 2023 את תחנות הכוח אלון תבור, רמת חובב, רידינג, חגית ואשכול. בתמורה תוכל החברה לבנות שתי תחנות כוח בחדרה במקום התחנות הפחמיות שייסגרו.
 
דה מרקר | אורה קורן | 20.1.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy