פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
דלק שכרה את שירותי איתן ששינסקי במאבק על תשלומי התמלוגים מתמר
30/01/2019 11:29

קבוצת דלק שכרה לאחרונה את שירותיו של פרופ' איתן ששינסקי במסגרת המאבק שהיא מנהלת מול מחזיקי יחידות ההשתתפות שלה בתמר על השאלה מהו שיעור תשלום התמלוגים שכל צד זכאי לה. מועד תשלום התמלוג חשוב כיוון שעל פי ניתן להגדיל או להקטין את היקף הדיבידנד שמחזיקי יחידות ההשתתפות זכאים לו.

מדובר בסכסוך פנימי בתוך קבוצת דלק מול המשקיעים, אינו משפיע על משק האנרגיה המקומי, פיתוחו או נגזרות הפעילות שלו בארץ ובחו"ל.

הסכסוך בין הצדדים התגלגל לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ובתחילת החודש הוגשה לביהמ"ש חוות דעת של רו"ח אמי סוראיה. לדבריו, הוא התבקש "על ידי ה"ה רו"ח מיכה בלומנטל ועו"ד גיא גיסין, מפקחי השותפות, לבחון ולחוות דעתי בשאלה האם במסגרת תחשיב מועד החזר ההשקעה בפרויקט תמר, לצורך בחינת זכאות קבוצת דלק לעדכון שיעור התמלוגים בפרויקט תמר, יש לקחת בחשבון את היטל ששינסקי באופן אשר מביא לדחיית מועד החזר ההשקעה, וזאת למרות שההיטל משולם בפועל רק לאחר מועד החזר ההשקעה בפרויקט תמר".

תשובתו של סוראיה הייתה חיובית, כלומר שיש לדחות את הגדלת התמלוג שדלק זכאית לו. 

 
 
 

דלק מצידה שכרה שני רו"ח להגיש חוות דעת נגדית וזו הוגשה לפני כשבוע. אחד החתומים עליה הוא פרופ' ששינסקי, שעמד בראש "ועדת ששינסקי" שהחלה עבודתה לפני כ-9 שנים (אפריל 2010) לבחינת משטר המס הנהוג בישראל מהפקת גז ונפט.

 

כלכליסט | ליאור גוטמן | 28.1.19

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy