פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
שדה נפט מפלצתי אחד בטקסס הפך את ארה"ב לאימפריית נפט
08/02/2019 10:38

כשמחירי הנפט בעולם קרסו לפני חמש שנים, הרבה חברות נפט אמריקאיות פשטו רגל. אבל מאגר נפט אחד נשאר לעמוד איתן, ואפילו שגשג: אגן פרמיאן, שנמצא בשטחן של טקסס וניו מקסיקו. גם עכשיו, כשהמחירים עדיין נמוכים משמעותית מהשיא שלהם, הפרמיאן עמוס בתפוקה וקידוחים, והדאגה הכי גדולה בו היא כיצד להפיק ממנו עוד נפט.

תנופת קידוחי פצלי השמן באגן פרמיאן אפשרה לארה"ב לא רק להפחית את יבוא הנפט הגולמי, אלא גם להפוך ליצואנית מובילה לראשונה מזה 50 שנה. זה גם חיזק את ארה"ב מבחינה דיפלומטית, ואפשר לה להטיל סנקציות על איראן וונצואלה מבלי לחשוש מעליה במחירי הדלק. העליה בייצוא הנפט הגולמי מארה"ב גרמה לירידה במחירי הנפט, והיא אחת הסיבות העיקריות לכך שרוסיה וסעודיה הפחיתו לאחרונה את התפוקה שלהן, במטרה לגרום שוב לעליית מחירי הנפט.

חברות אופ"ק מעולם לא העלו בדעתן שאגן הפרמיאן יהיה הכוכב העולמי הבא", אומר רנה אורטיז מאקוודור, לשעבר מזכ"ל אופ"ק. "הן מעולם לא חשבו שמאגר אחד – מאגר, ולא מדינה – יכול להיות המאגר המפלצתי שיאיים עליהן".
 
התפוקה של הפרמיאן גדלה פי ארבעה בשמונה השנים האחרונות, בשעה שהתפוקה של רוב שדות הנפט המבוססים האחרים ירדה. חברות הצליחו להוריד את עלויות החיפוש וההפקה בגלל הקלות היחסית של הקידוח בשבירה הידראולית באזור. הטכנולוגיות החדשות לקידוח ושבירה הידראולית תרמו לירידה ברף המחיר שממנו והלאה הן מתחילות להרוויח. 
 
דה מרקר | ניו יורק טיימס | 4.2.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy