פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
המאבק בפז יכריע לאן צועד הממשל התאגידי בישראל
08/02/2019 10:52

באחרונה פורסמו חילופי המכתבים בין המשקיעים המוסדיים בחברת פז - ובראשם בית ההשקעות מיטב דש וקרן הגידור נוקד - להנהלת החברה לגבי מינוי דירקטורים חדשים. המינוי אמור להוביל לבחירת אחד מהם ליו"ר הבא של דירקטוריון פז.

 תפקיד היו"ר בפז אינו מאויש כבר כמה חודשים, מאז התפטרות היו"ר הקודם, בעקבות מאבק שאליו נקלע עם המנכ"ל, יונה פוגל. במוקד המחלוקת כעת ניצבת פעילותה של ועדת המינויים שמינתה החברה לצורך בחירת דירקטורים חדשים, וטענת המוסדיים כי הוועדה פועלת למנות מועמדים המזוהים עם המנכ"ל הדומיננטי פוגל.

לכאורה, זהו סיפור נוסף על מאבקי כוחות בשוק ההון. אלא שבפועל ניצבת כאן שאלה עקרונית וגדולה יותר, שההכרעה לגביה תשפיע במידה רבה על הכיוון שבו יפסע הממשל התאגידי בישראל.

למרות הנטייה האנושית של מנהלים בכירים להיאבק ביניהם על כוח ושליטה, לא צריכה להיות מחלוקת לגבי חלוקת התפקידים הבסיסית בחברה: הדירקטוריון, בראשות היו"ר, אחראי על התוויית האסטרטגיה והפיקוח על ההנהלה, בעוד האחרונה, בראשות המנכ"ל, אחראית על יישום האסטרטגיה שהתווה הדירקטוריון. המנכ"ל והיו"ר הם שני מנהיגים, הראשון מנהיג את הדירקטוריון והשני את ההנהלה, אך המנכ"ל כפוף לדירקטוריון ומדווח לו. הדברים נקבעו מפורשות בחוק החברות הישראלי.

דה מרקר | מישל אוחיון | 6.2.19


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy