פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
"12 שדות עם 5 מיליארד חביות נפט" - הגיאולוג איתן אייזנברג על הזינוק ברציו פטרוליום
19/02/2019 13:10

רציו פטרוליום מזנקת ב-32%, לאחר שדיווחה כי מפעילת הקידוחים אקסון החליטה לבצע קידוח אקספלורציה בבלוק הימי Kaieteur ■ איתן אייזנברג: "התגליות בבלוקים הסמוכים מגדילות את הסיכויים למציאת נפט בבלוק Kaieteur"

 רציו פטרוליום מזנקת ב-32%, לאחר שדיווחה על התפתחות משמעותית בגיאנה (בדרום אמריקה). שותפות החיפושים דיווחה כי מפעילת הקידוחים אקסון החליטה לבצע קידוח אקספלורציה בבלוק הימי Kaieteur. הקידוח יתבצע בחלק הדרומי, בסמוך לבלוק השכן, Stabroek, שבו כבר נמצאו 12 תגליות נפט בהיקף של למעלה מ-5 מיליארד חביות.

מדובר בהודעה משמעותית עבור רציו פטרוליום, שנכנסה לשותפות בבלוק על בסיס הערכה כי אקסון תרחיב את שטחי האקספלורציה בגיאנה. איתן אייזנברג, גיאולוג רציו פטרוליום, ציין כי "ב-2012 הגשתי את בקשתנו לקבלת זכויות בבלוק Kaieteur מתוך אמונה שאגן גיאנה-סורינאם ייהפך לאגן מפיק. מאז ועד היום נתגלו בבלוק הסמוך 12 שדות נפט. תגליות אלה מגדילות את הסיכויים למציאת נפט בבלוק Kaieteur".

רציו פטרוליום עוסקת בחיפוש, בפיתוח ובהפקה (E&P) של נפט וגז מחוץ לישראל. השותפות נשלטת בידי המשפחות לנדאו ורוטלוי, בעלות השליטה ברציו הישראלית. הן שותפות (15%) במאגר לווייתן. בינואר 2017 גייסה רציו פטרוליום כ-120 מיליון שקל.  המשקיעים בהנפקה כללו את השותפות האחות, רציו ישראל, קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה (17.5%), יוסי ארד ותומר פומרנץ - שני מנהלי השקעות לשעבר של אילן בן דב (6.8%), והשותף המנהל של רציו פטרוליום (8.6%).

הנכס המרכזי של רציו פטרוליום, שמנוהלת על ידי היו"ר ליגד רוטלוי והמנכ"ל איתי רפאל, הוא אחזקה של 25% מבלוק Kaieteur. בנוסף, השותפות מחזיקה בכ-20% מהזכויות ב"בלוק 47" בסורינאם (בסמוך לאזור החיפושים בגיאנה), רישיונות לחיפוש נפט במלטה (100%), אופציה לקבלת רישיון באירלנד (100%), וגם הסכם להפקה משותפת בפיליפינים.

דה מרקר | ערן אזרן | 17.2.19

 
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy