פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
המצע הכלכלי של כחול לבן נחשף: ינסו לדחוק את אסדת הגז לעומק הים
05/03/2019 13:08

משמעות ההרחקה: ישראל עשויה להפר את הסכמי אספקת הגז לירדן ולמצרים ותיאלץ לשלם פיצויים גבוהים לחברות הגז • המצע כולל גם הבטחות מרחיקות לכת כמו הוספת 100 אלף דירות להשכרה ו-12.5 מיליארד ש' למע' הבריאות • "גלובס" מנתח את ההבטחות ובוחן מה מהן ניתן ליישם.

 מפלגת כחול לבן החליטה לבחון את הנחיצות של הצבת האסדה לקידוח במרחק 10 ק"מ מחופי ישראל. על מיקום האסדה נמתחה ביקורת רבה מצד ארגונים ירוקים, אבל השיח הציבורי בנוגע לסכנות ולאיומים הביטחוניים בקביעת המרחק הזה, כמעט ולא הגיע לכלי התקשורת. הערכות הן שבמקרה של שפיכת חומרים מן האסדה במרחק 10 ק"מ, ייגרם נזק לחופי ישראל. בנוסף, טיווח בטילים (מצפון) על אסדה נייחת במיקום 10 ק"מ הוא ספציפי ומדויק יותר מאשר טיווח טילים על אסדה ניידת הנמצאת על פי הבאר במרחק 120 ק"מ או על אסדה במרחק 40 ק"מ.

במפלגת כחול לבן מודעים לכך שהאסדה הגיעה לחופי ישראל (אחרי הפלגה של כחודש מטקסס) ולפני כחודשיים הורדה לקרקעית הים, במרחק 10 ק"מ תוך שהיא מקובעת לקרקעית באמצעות רכיבי בטון בגובה 98 מטרים ומשקל של 15,500 טון. בכל זאת, אחד מהסעיפים האופרטיביים במצע הוא בחינת חלופות ושינוי המצב, למרות השלב המתקדם של הפרויקט. האסדה הנייחת במרחק 10 ק"מ עדיין לא החלה לפעול ולהזרים גז, ולא צפויה להתחיל לעשות זאת בשנה הקרובה. וכך, לפי עמדת כחול לבן, יש עדיין זמן לבחון אפשרויות אחרות שהן פחות מסוכנות למדינה.

גלובס | טל שניידר עמירם ברקת | 4.3.19


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy