פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
החברה לישראל משנה אסטרטגיה - ומתכננת למכור את אחזקתה בבתי זיקוק
19/03/2019 13:33

החברה שבשליטת עידן עופר מתכננת להשקיע 500-350 מיליון דולר בארבע השנים הקרובות בלי להגדיל את החוב הפיננסי שלה, על ידי מכירת 33% ממניות בזן ■ יואב דופלט ימונה למנכ"ל החברה לישראל ויו"ר כיל, במקומו של יוחנן לוקר שימונה ליו"ר בזן.

החברה לישראל תמכור את אחזקתה בבזן במכירה בשוק המניות, כפי שעשה לפניה צדיק בינו, לשעבר בעל השליטה בחברת פז. סביר להניח שהמכירה תבוצע לאחר שמניית בזן תגלם את השיפור הצפוי ברווחיה, כתוצאה מכניסת תקן IMO 2020 שאוסר על אוניות להשתמש במזוט שתכולת הגופרית בו עולה על 0.5% (לעומת 3.5% כיום). תקן זה צפוי להגדיל את מרווח הזיקוק של בזן בעד 4 דולרים לחבית, בשל הצורך בסולר כדי לדלל את תכולת הגופרית במזוט. זאת, כיוון שתמהיל הייצור של בזן עתיר בסולר ובדלק סילוני, הודות להשקעתה במתקן לייצור דלקים נקיים (מידן).

החברה לישראל תהפוך לחברת השקעות בדומה לקרן השקעות פרטית. כך, היא תימנע מהשקעות בחברות סטארט-אפ ובחברות שאין להן מוצר ושוק מוכחים - אלא תתמקד בהשקעות בחברות שהוכיחו יכולת מסחרית ממשית, כולל מוצרים שהוכחו בשוקי מטרה.

החברה לישראל מתכננת להשקיע 500-350 מיליון דולר בארבע השנים הקרובות בחברות חדשות, אולם לטווח ארוך לא תגדיל את החוב הפיננסי נטו, שהסתכם נכון לסוף הרבעון השלישי של 2018 ב-1.1 מיליארד דולר. החברה מתכננת לבצע השקעות מבלי להגדיל את החוב באמצעות מכירת מניותיה בבתי זיקוק ודיווידנדים שתקבל מכיל. החברה לישראל תפנה למחזיקי החוב הפיננסי שלה על מנת לעדכן את הסכמי המימון.

דה מרקר | יורם גביזון | 13.3.19


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy