פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
יו"ר בז"ן: "מי שלא יתאים עצמו למציאות החדשה לא תהיה לו זכות קיום"
28/03/2019 13:25

כך אמר היום עובדיה עלי בוועידת התעשייה של "כלכליסט"; לדבריו התעשייה נערכת להפסקת שיווק מכוניות מונעות בסולר ובנזין ומקימה חממות טכנולוגיות לשיפורה; לגבי זיהום האוויר מהמפעלים אמר "תבחנו תעשיות דומות לשלנו בצרפת, גרמניה או איטליה ותראו שאנחנו במקום יותר טוב".

 בהתייחסו לבית הזיקוק אמר שתרומתו למשק גבוהה במיוחד. "מדובר במחזור של כ-7 מיליארד דולר שתורם לכ-3% מהייצוא וכ-0.6% מהתל"ג של מדינת ישראל. אנחנו אחראים לתעסוקה של 13 אלף איש ובזכות כרמל אולפינים אנחנו מספקים חומרי גלם ל-340 מפעלים, רובם בפריפריה, במושבים בקיבוצים ובערי הפיתוח, על כל המשתמע מכך. כל אחד יכול לדמיין אם לכ-40 אלף עובדי המפעלים הללו לא היה להם ספק חומרי גלם מקומי. בכלל, התעשיה תורמת לפריון ואם בוחנים את בתי הזיקוק אז כל עובד שם אחראי לכ-160 אלף שקל, מקום שני לתעשיית הגז שהתפתחה בישראל", אמר.

בהתייחסו לנושאי איכות הסביבה טען עלי שבתי הזיקוק משקיעים כסף ניכר בצמצום הפליטות לאזור מפרץ חיפה. הנושא עלה לכותרות בשנים האחרונות, ועלי מסביר שבתי הזיקוק הם אחת התעשיות הנקיות בעולם ביחס לתקנים הנדרשים מהם. "תבחנו תעשיות דומות לשלנו בצרפת, גרמניה או איטליה ותראו שאנחנו במקום יותר טוב", אמר.  
 
בהתייחסו לאירועים הביטחוניים של הימים האחרונים אמר עלי שבית זיקוק הוא מתקן אסטרטגי שמאפשר עצמאות אנרגטית. "אנחנו חיים בשכונה בעייתית והמשמעות הביטחונית שהתעשיה היא גבוהה וכדאי שנזכור את זה, אמר. בשורה חדשה בתחום איכות האוויר היא היכולת של בתי הזיקוק לשווק מזוט בעל תקן מחמיר יותר כבר החל משנה הבאה, מהלך שאף ישפר את מרווחי הזיקוק של החברה ויתרום לה כלכלית.
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 26.3.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy