פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
מקור הכנסה חדש לאמזון, מיקרוסופט וגוגל: תעשיית הנפט
28/03/2019 13:29

בית המלון הענקי ביוסטון היה עמוס בבכירי תעשיית הנפט והגז ב-11 במארס, עם תחילתו של CERAWeek - מפגש שנתי שמארגנת חברת המחקר HIS Markit. במקום נכחו שר האנרגיה האמריקאי ריק פרי, המנכ"לים של BP ושברון (שתיים מחברות הנפט הגדולות בעולם), וכוכבים אחרים.

בין לובשי החליפות הכהות הסתובב בחור חדש בשכונה, בלבוש נינוח יותר: אנדי ג'סי, שעומד בראש AWS (Amazon Web Services), יחידת שירותי הענן של אמזון. הוא דיבר בפני קהל גדול, הילל את שירותי הענן של אמזון על יכולות ההתקדמות המהירה שלהם ולמידתם מטעויות. הוא לא הגיע רק כדי לתת עצות ניהוליות לחברות שבעבר היו בעלות הערך הגבוה בעולם.

 
חברות אנרגיה להוטות לייצר נפט וגז בצורה יעילה יותר, בזמן שהן מתמודדות עם מחירים תנודתיים ואי־ודאות לגבי הביקוש בטווח הארוך. השקעות דיגיטליות מבטיחות לקצץ בעלויות ולהעלות את התפוקה. ענקיות טכנולוגיה כמו אמזון, מיקרוסופט (116.37 -1.31%) ואלפבית (החברה האם של גוגל), כמו גם כמה חברות סטארט־אפ, רוצות לעזור להן בכך. למרות העדפתו המוצהרת של עמק הסיליקון לאנרגיה נקייה על פני דלק מאובנים, תעשיית האנרגיה היא הזדמנות ענקית. הערכות השווי של חברות הנפט אולי התגמדו לעומת אלה של חברות הטכנולוגיה, אבל ההכנסות שלהן נותרו עצומות.
 
אין ספור תעשיות טוענות כי ביג דאטה ובינה מלאכותית יביאו לשגשוג מחודש. עם זאת, המגמה הזאת בתחום הנפט והגז ראויה לציון, בחלקה משום שהיא בולטת יותר, ובחלקה משום שהיא מגיעה מאוחר יחסית. במשך שנים, חברות רבות נותרו ממוקדות בהגדלת רזרבות הנפט, ולא בהפקתו באופן חסכוני יותר. מנהלים נאבקו כדי להשתמש במידע שנצבר בחלקים אחרים של החברה או באזורים שונים של העולם.
 
דה מרקר | אקונומיסט | 27.3.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy