פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
ישראל - מגרש המשחקים העולמי של מפתחי הרכב האוטונומי
17/04/2019 22:13

כלי רכב ללא נהג עדיין נשמעים כמו חזון עתידני רחוק, אך הם כבר כאן סביבנו. ייתכן שאפילו כבר עצרה לצדכם ברמזור מכונית ללא נהג. ומתישהו בשנים הקרובות יש סיכוי שגם תסעו בעצמכם בכלי רכב כזה.

יידרשו עוד שנים עד שמהפכת הרכב האוטונומי תתרחש, אך בימים אלה צצים ניצניה בישראל. שורה של מיזמים בתחום התחבורה האוטונומית כבר פועלים ברחבי הארץ, או יתחילו לפעול בשנה הקרובה. מדובר בניסויים טכנולוגיים של מכוניות אוטונומיות, הן של חברות ענק והן של סטארט־אפים קטנים, כשבקרוב מתוכננים להתחיל לפעול שורה של פיילוטים של שירותי תחבורה ציבורית אוטונומיים, שיסיעו נוסעים באמצעות "רובו־טקסי" (מונית ללא נהג) או שאטלים ומיניבוסים ללא נהג.

"החוזק של ישראל הוא בפיתוח ויישום טכנולוגיות משלימות של מערכות אוטונומיות, כמו חיישנים, תכנון נסיעה, סייבר ועוד. המדינה גם מהווה מגרש משחקים עבור ניסויים של מערכות כאלה בסביבה אמיתית", אומר בן אלפי, מנכ"ל BWR, שמתמחה בתפעול, מחקר וניסויים של כלים אוטונומיים. "אם 2018 היתה שנת הניסויים והיציאה מהמעבדות, השנה אנו נראה הרבה פיילוטים של כלי רכב אוטונומיים שנוסעים, גם בסביבות סטריליות וגם בערים עצמן — כמובן עם נהג בטיחות".  

דה מרקר | שגיא כהן | 20.4.19

 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy