פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
אקסון במו"מ על הקמת מתקן LNG עבור מאגר לווייתן
17/04/2019 22:18

חברת האנרגיה הבינלאומית אקסון מוביל מנהלת מגעים עם בעלי מאגר לווייתן להקמת מתקן הנזלת גז ימי, שיאפשר יצוא גז באוניות - כך דווח בבלומברג. המתקן הימי ייבנה על אונייה, יאפשר יצוא למדינות שלא ניתן להגיע אליהן באמצעות צינורות גז, ויגדיל את האטרקטיביות של חיפושי גז במים שבשטח ישראל.

הבעיה המרכזית שמונעת את פיתוח מאגרי הגז הימי בישראל היא סוגיית היצוא של הגז שעשוי להתגלות. בעבר נעשו נסיונות לקדם הקמת מתקן להנזלת גז באזור אשקלון על ידי נתג"ז וקצא"א, אבל הן נפסלו על ידי המשרד להגנת הסביבה עקב קרבה לבתי מגורים. יוזמה להקמת מתקן הנזלה באילת אף היא לא יצאה לפועל.

על רקע זה התגבשה במשק הערכה כי נדרש מתקן הנזלה, אך הוא יצטרך להיות ימי. נתג"ז הביעה עניין בלקיחת חלק בבניית מתקן שכזה. לווייתן הוא הוא המאגר הישראלי הגדול ביותר - 600 BCM.   

אקסון מוביל פעילה באגן הים התיכון. מתחילת השנה דיווחה החברה על גילויים של שני מאגרי גז גדולים בקפריסין. החברה נחשבת לחברת הנפט הציבורית הגדולה בעולם, והיא נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-340 מיליארד דולר. ב-2018 רשמה החברה הכנסות של 279.3 מיליארד דולר ורווח נקי בסך 20.8 מיליארד דולר.

דה מרקר | | 10.4.19 |  אורה קורן

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy