פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
אודי אדירי: "מדינת ישראל תפסיק להשתמש בפחם עד 2030"
27/04/2019 21:43

"רמת וקצב השינויים שמאפיינים את שוק האנרגיה הם דרמטיים, וניתן להשוותם למהפכה הראשונה בתחום האנרגיה, מהפכת הקיטור" - כך אמר היום (ג') אודי אדירי, מנכ"ל משרד האנרגיה, בוועידת התעשייה של כלכליסט. לדבריו, בימים אלו חווה התחום מהפכה דרמטית לא פחות, לאור מחירי המתקנים הנדרשים להעברת והפקת אנרגיה, העלות הגבוהה של תשתיות אנרגיה מתחדשת והקצב המהיר בו אוזלות עתודות הנפט.

 "השימוש בפחם על ידי מדינת ישראל עמד עד לשנים האחרונות על 60% לטובת ייצור חשמל, וכיום זה עומד על פחות מ-30%", סיפר. "ובתוכנית שלנו, עד 2022 זה יגיע ל-15% ועד שנת 2030 זה יירד ל-0%, ואף מקום בעולם לא עשה שינוי כזה הן בהיקף והן בקצב השינוי". 

 
 "כיום מביאים את הגז, שהוא מזהם משמעותית פחות מהפחם, כדי להוריד שיעור את הפחם כחומר לייצור חשמל", הסביר, "וזה בסדר לבקש כבר עתה את הצעד הבא שלאחרי הגז, אבל זה לוקח זמן. יש מגמות הכוללים את היעדים הבינלאומיים בנושא האקלים, הכוללים הפחתת זיהום אוויר, צורך להגיע לעלות סבירה, ומבחינתנו גם את פיתוח משק הגז הישראלי". לטענתו, סוגיית שהגז הטבעי נמצאת בשיח מתקדם באירופה והמשאב מוגדר כדלק גישור למשך 25 שנה לפחות, עד שהאנרגיות המתחדשות יגיעו לנקודה הנדרשת.
 
"מבחינת משרד האנרגיה שמנו לעצמנו יעד לשנת 2030 למנף את השינויים הכלכליים והסביבתיים לייצור חשמל כך שינבעו רק מאנרגיות מתחדשות, ואנו צופים כי זה ייעל את המשק ויחסוך לו 5.8 מיליארד שקל ויוריד 60% מזיהום האוויר", אמר אדירי. 
 
כלכליסט | צבי גרינברג | 26.3.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy