פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
אלוף איתן דנגוט מונה לנשיא איגוד הגז בינואר - אז למה המינוי לא פורסם?
06/05/2019 16:04

דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מכהן במקביל כראש המנהלה לפיתוח הצפון - תפקיד שאותו הוא צפוי לסיים "בשבועות הקרובים" ■ האם המינוי לא פורסם מחשש לניגוד עניינים בין התפקידים? ■ דנגוט: "ההשהיה קשורה לבחירות"

 תעשיית האנרגיה המקומית משכה אליה לאורך השנים שורה של גנרלים וביטחוניסטים בדימוס, שחלמו על התעשרות מהירה בחסות תגליות הגז והנפט. שורת הביטחוניסטים כללה את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי; האלוף במיל' יואב גלנט; ראש המוסד לשעבר מאיר דגן; האלוף במיל' גיורא איילנד; ותא"ל במיל' אפי איתם.

מרבית הגנרלים הגיעו לתעשיית הנפט והגז ללא ניסיון, אך עם לא מעט קשרים במסדרונות הכנסת, שאיפשרו להם לחבר בין הכסף הגדול לבין השלטון. אל שורת הגנרלים הפועלים בענף הצטרף באחרונה - "מתחת לרדאר" - גנרל נוסף: האלוף במיל' איתן דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים - כך נודע ל-TheMarker. דנגוט מונה בינואר 2019 כנשיא איגוד תעשיות הגז והנפט בישראל, אך המינוי לא פורסם.

דגנוט, שהשתחרר מצה"ל ב-2014, הוא איש רב פעלים: בעבר הוא כיהן כמזכיר הצבאי של שרי הביטחון שאול מופז, עמיר פרץ ואהוד ברק. באפריל 2016 מינה אותו השר אריה דרעי לתפקיד ראש המנהלה לפיתוח הצפון, שמקדמת תוכנית אסטרטגית לפיתוח הגליל והגולן; בנוסף, דנגוט מכהן כיו"ר החברה הביטחונית תומר (משרה חלקית), שמרכזת את פעילותה המסווגת של תעש לאחר ההפרטה, מינוי אותו קידם שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן.

קודם למינויו של דנגוט, בראש איגוד תעשיית הגז והנפט עמד אורי אלדובי, מבעלי שותפות הזדמנות ישראלית. אלדובי כיהן כיו"ר במשך שבע שנים, ועזב את האיגוד בתחילת 2018. מאחר שיו"ר האיגוד מחויב להיות אחד מראשי החברות שבאיגוד, לדנגוט הונדס תפקיד חדש כנשיא, בעוד את תפקיד היו"ר ממלא ליגד רוטלוי מרציו. מי שחיבר את דנגוט לתפקיד היתה דלק קידוחים, בניהולו של יוסי אבו, שהיא הגורם הדומיננטי באיגוד.

דה מרקר | ערן אזרן | 1.5.19


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy