פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
רציו פטרוליום; "פוטנציאל ליותר מ-2 מיליארד חביות נפט בגיאנה"
29/05/2019 15:14

מפעילת הקידוחים אקסון, השותפה עם רציו, מתכננת לבצע ב-2020 קידוח אקספלורציה ראשון בפרוספקט טנג'ר, המכיל על-פי דו"ח המשאבים כ-256 מיליון חביות (U2), בהסתברות גבוהה של 72%

שותפות רציו פטרוליום מזנקת ב-12% במסחר במחזור גבוה, לאחר שפירסמה דו"ח הערכת משאבים לבלוק החיפושים קייצ'ור (Kaieteur) שבגיאנה, בדרום אמריקה. פרסום הדו"ח נעשה בהמשך להחלטת אקסון, מפעילת הקידוחים בבלוק, לבצע קידוח אקספלורציה.

בדו"ח המשאבים, שהוכן על ידי המעריך החיצוני NSAI, מדווחת רציו פטרוליום על פוטנציאל משמעותי לנפט. לפי הדו"ח, שמבוסס על הסקרים הסיסמיים, זוהו בשטחי הרישיון 9 פרוספקטים (מבנים גיאולוגיים) המכילים יותר מ-2 מיליארד חביות נפט. מדובר באומדן הטוב ביותר (Best estimate), המקובל באמידת משאבי גז ונפט. ברציו הדגישו כי הנתונים מתייחסים לפיענוח חלקי בלבד שבוצע עד כה לסקר הסייסמי שכיסה כ-40% משטח הבלוק.
 
רציו מחזיקה ב–25% מהזכויות בבלוק קייצ'ור לצד אקסון (74.1 +0.42%) (35%), הקבוצה הקנדית קטלייה (25%) וחברת האנרגיה הס (15%). בלוק Kaieteur ממוקם באזור אטרקטיבי במיוחד: בבלוק השכן, Stabroek, התגלו 12 תגליות נפט, בכמות כוללת של יותר מ–5 מיליארד חביות — כך שההסתברות למציאת נפט גם בבלוק Kaieteur גבוהה יחסית. 
 
רציו פטרוליום בחרה בבלוק Kaieteur על סמך הערכת הגיאולוג שלה, איתן אייזנברג, בדבר פוטנציאל הנפט הקיים בו. בעקבות שורת התגליות הסמוכות, באקסון החליטו ב–2016 להצטרף לרציו בבלוק Kaieteur. בהסכם שנחתם בין שתי החברות נקבע כי לרציו קיימת אפשרות להחליט אם להשתתף בעלות שני הקידוחים הראשונים, או לדלל את חלקה מ–25% ל–15% בקידוח הראשון, ומ–15% ל–7.5% בקידוח השני. לאור הפוטנציאל החליטה רציו פטרוליום לשמור על חלקה בבלוק ולא לממש את הזכות הנתונה לה להידלל ל-15%.
 
השותפות בקייצ'ור העריכו כי הקידוח הראשון יתבצע לקראת סוף המחצית הראשונה של 2020 בפרוספקט טנג'ר, שבו קיים פוטנציאל של כ-256 מיליון חביות בהסתברות גאולוגית גבוהה מאוד של 72%. ביתר הפרוספקטים, ההסתברות למציאת נפט הינה בשיעור של 25%-56%. 
 
איתן אייזנברג, גיאולוג רציו פטרוליום, ציין כי "בחיי המקצועיים ראיתי מאות פרוספקטים לקידוח ופרוספקט טנג'ר הוא הפרוספקט עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר בו הייתי מעורב. קידוח טנג'ר עשוי לפתוח דלת לפעילות אקספלורציה נרחבת ברישיון קייצ'ור".
 
דה מרקר | ערן אזרן | 14.5.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy