פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
עסקת ענק לתשובה: דלק תרכוש את פעילות שברון בים הצפוני בכ-1.65 מיליארד דולר
02/06/2019 19:47

קבוצת דלק זכתה במכרז בינלאומי ותרכוש את הפעילות של ענקית האנרגיה שברון בים הצפוני. היקף העסקה כ- 1.65 מיליארד. העסקה צפויה להפוך את קבוצת דלק מחברת אנרגיה שעיקר פעילותה בישראל לחברת אנרגיה בינלאומית.

מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד אמר הבוקר, "מדובר בעסקה היסטורית וחשובה עבור קבוצת דלק, שצפויה להפוך מחברת אנרגיה מקומית, לחברה אנרגיה בינלאומית עם היקף פעילות משמעותי בשווקים הבינלאומיים".  

הידיעות על התמודדות במכרז לרכשית נכסי הנפט של שברון התפרסמו לפני כחודש וזאת מבלי לקבל אישור רשמי מצד הקבוצה. הבוקר כאמור דלק מדווחת שחברת הבת אית'קה, שעיקרה חיפוש והפקת גז ונפט, חתמה על רכישת "עשרה שדות נפט וגז מפיקים ורישיון אקספלורציה". לפי דלק הנכסים מכילים כ-131 מיליון חביות נפט ופוטנציאל משני להפקה של עוד 45 מיליון חביות נפט, עם קצב הפקה יומי של כ-60 אלף חביות ביום. דלק מחדדת ש"להערכת איתקה, השלמת העסקה צפויה לייצר לאיתקה EBITDA של כמיליארד דולר בשנה הקרובה". פרט לנכסים שנרכשו, דלק תקבל לחזקתה כ-450 עובדים שמשובצים שם בפעילות הפקת הנפט, כמו גם "נכסי נפט היסטוריים לא פעילים הנמצאים בתהליך נטישה", שדלק תהיה אחראית לעלויות שירשמו שם, אם וכאשר.  
 
היקף העסקה הוא כ-2 מיליארד דולר ממנו דלק תקזז מזומנים שהצטברו שם בהיקף של כ-350 מיליון דולר, מה שכאמור מביא את שווי העסקה נטו לכ-1.65 מיליארד דולר. דלק תממן את העסקה באמצעות הלוואות מקונסורציום בנקים בינלאומי ומקורות עצמיים של אית'קה, לרבות הלוואת גישור בהיקף של כ-700 מיליון דולר. דלק מעריכה שהיא תכסה את ההלוואות תוך 5 שנים.  
העסקה כולה עוד דורשת אישורים רגולטוריים מצד השלטונות באנגליה, ודלק הציבה יעד של 9 חודשים להשלמתם. ככל שלא ירשמו שינויים, דלק משיגה דריסת רגל משמעותית מבחינתה לקראת העברת פעילות הגז והנפט ללונדון. המהלך הוכרז רק לפני כחודשיים והרכש החדש יעשיר את הפרוטפוליו של דלק לקראת העברת הפעילות של מאגרי לווייתן ואפרודיטה הקפריסאי מעבר לים.  
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 30.5.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy