פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
הוארך בחודש מכרז חיפושי הגז הטבעי "לבקשת כמה חברות"
12/06/2019 20:52

במשרד האנרגיה סירבו לומר אם יש חברות שכבר הגישו את מסמכי המכרז ■ ב-2017 נדחו מועדי המכרז לחיפוש גז בים בגלל מיעוט משתתפים
משרד האנרגיה הודיע היום (ה') על ארכה של חודש במועד הגשת המסמכים במכרז לחיפושי גז טבעי בים, שפורסם בסוף 2018. המכרז הקודם, שנערך לפני כשנתיים, התארך בכמה שלבים בגלל מיעוט מתמודדים. לא ברור אם זה המצב גם הפעם, או שמדובר בזמן היערכות שביקשו חברות שמעוניינות להתמודד - כפי שהודיע משרד האנרגיה. במשרד סירבו להתייחס לשאלה אם יש חברות שכבר הגישו את מסמכי ההתמודדות. 
 
בהודעת המשרד שנמסרה היום נכתב: "הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה מודיע היום על הארכת ההליך התחרותי השני להענקת רישיונות חדשים לחיפוש גז טבעי ונפט בים עד 15 ביולי, ובהתאם לכך, מועד ההכרזה על הזוכים בהליך עודכן ל-12 באוגוסט". הממונה הסביר כי עקב פניות שהתקבלו מחברות שרכשו את מסמכי ההליך התחרותי, הוחלט לאפשר להן חודש נוסף להיערך להגשה.
 
ישראל מתחרה בחיפושי גז ונפט בים עם קפריסין ומצרים, שנראות אטרקטיביות יותר עבור משקיעים. החיסרון של ישראל נעוץ בין השאר בהיעדר דרכי יצוא לגז, שמוזרם בשלב זה בצינורות לחופי הארץ. באחרונה פורסם כי דלק בוחנת אפשרות להנזלת הגז ממאגר לווייתן כדי לייצאו באוניות.
 
דה מרקר | אורה קורן | 6.6.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy