פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
הפתרון לפקקים? המכונית הישראלית המעופפת נחשפת
12/06/2019 21:08

המכונית המעופפת הישראלית יוצאת לאור: כך נראה כלי הרכב המהפכני שמפתחת חברת NFT מנתניה, ואב טיפוס שלו מתוכנן להמריא כבר בשנה הבאה.

 החברה, New Future Transportation הוקמה לפני כארבע שנים בידי גיא קפלינסקי ורעייתו היפנית מאקי. קפלינסקי כבר הקים בעבר ביפן חברה שאפשרה יצירה קלה של יישומי אינטרנט לתעשייה, שנמכרה לג'נרל אלקטריק תמורת 40 מיליון דולר. הוא השקיע בחברה החדשה את ההון הראשוני, וצפוי לצאת לגיוס ממשקיעים חיצוניים בשנה הבאה. עובדים בה כבר כ-20 איש, רובם בארץ והשאר במטה שלה במאונטן ויו, קליפורניה.

המכונית של החברה, שנחשפת כאן לראשונה, נקראית אסקה, ציפור מעופפת ביפנית. היא מצוידת ב-14 מדחפים סגורים, המאפשרים לה המראה אנכית, כמו מסוק, ובכנפיים מתקפלות הנשלפות לקראת ההמראה ומתקפלות בסיומה. ארבעה מהם משנים את הזווית שלהם ודוחפים את הכלי קדימה כאשר הוא באוויר. רוחב המכונית הוא שני מטרים, והכנפיים שלה במצב פרוס משתרעות לרוחב של 12 מטר.

 

הבסיס: מהנדסים שגויסו מהתעשיות הביטחוניות, ובראשון התעשייה האווירית ואלביט מערכות, לצד מעצבים ותיקים מפורשה ומב.מ.וו העולמיות. "הישראלים חושבים מחוץ לקופסה, זה היתרון הגדול שלנו, לצד מהנדסים יפנים, ופיתוחים ייחודיים שלנו בתחום התעופה", מסביר קפלינסקי.

 
כלכליסט | אודי עציון | 7.6.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy