פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
בית החולים הדסה מתנתק מחברת החשמל: יקים תחנת כוח פרטית
20/06/2019 10:05

בית החולים הדסה מתכנן לעבור לייצור חשמל עצמי באמצעות תחנת כוח קטנה שתפעל באמצעות גז טבעי, ובשלב מאוחר יותר גם באמצעות מערכת סולארית. שלוש חברות מתוך השמונה שהתעניינו בהקמת התחנה עלו לשלב האחרון בהליך הבחירה שמקיים בית החולים.

 מקורות המקורבים לפרויקט אמרו היום (א') ל-TheMarker כי שלוש החברות הן אדלטק, המתמקדת בהקמת תחנות כוח גדולות על בסיס גז טבעי כתחנת דוראד; טלמינע, שהיא בעלת ניסיון בינלאומי בהקמת תחנות כוח; וחמו אהרון שמחזיק ברשת חלוקת הגז בדרום.

לדברי המקורות, בשלב הראשון של ההליך - שמתבצע כמו מכרז - הוגשו הצעות שלא ענו לציפיות בית החולים, וזה ביקש לשפרן לאחר דיון עם כל מציעה בנפרד. בימים הקרובים צפויה הגשה של ההצעות המחודשות. בענף הגז הטבעי העריכו היום כי עלות ההקמה היא כ-25 מיליון שקל - לפני הנחה שבית החולים מעוניין לקבל.

ברונו לביא, משנה למנכ"ל הדסה לנושאי תפעול, אישר כי ההליך נמצא בעיצומו ואמר: "אנחנו לקראת סוף ההליך. ביקשנו הצעה נוספת לפי מבנה אחר ובשבוע הבא נפתח את הסבב השני ונחליט אם ללכת למשא ומתן עם החברות או להכריז על מנצחת".

לדבריו, ההצעה הכספית - שתתבסס על עלות לקילו-ואט - תקבע את תוצאות ההליך. בית החולים צורך כ-7 מגה-ואט בשנה. ההצעות יכולות לכלול את כל הצריכה או חלק ממנה, כשהשאר יירכש בשלב זה מחברת חשמל. בשלב השני יבחן בית החולים התקנת פאנלים סולארים.

"זו החלטה אסטרטגית של בית החולים לקדם את הקמת תחנת הכוח וללכת כמה שיותר לאנרגיה חלופית, כדי להתייעל", אמר לביא, והוסיף: "יש לנו עוד תכנית שלמה לשדרוג לחשמל סולארי, אבל הדבר המרכזי הוא גז טבעי. אנחנו מעריכים שנוכל לחסוך כמה מליוני שקלים בשנה".

דה מרקר | אורה קורן | 16.6.19


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy