פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
אנרג'יאן תבנה מקטע גז עבור נתג"ז תמורת 369 מיליון שקל
26/06/2019 21:18

המקטע כולל תיבת סעף שתאפשר חיבור מאגרים נוספים ליבוא ויצוא גז טבעי ימי; בניית צינור שייצא מהתיבה לחוף; והקמת נקודת נחיתה של הגז בחוף ■ נתג"ז תתפעל את המקטע

חברת אנרג'יאן ישראל, חברה בת של אנרג'יאן נפט וגז המחזיקה ברישיונות הפיתוח למאגרים כריש ותנין - חתמה אתמול (ב') על הסכם מפורט לבניית צינור גז ימי עם חברת נתיבי גז טבעי (נתג"ז). הצדדים חתמו על מזכר הבנות בדצמבר. בהתאם להסכם, אנרג'יאן תבנה את המקטע המזרחי של תשתית הגז - הכולל מקטע ימי במרחק של כ-10 ק"מ מהחוף ומקטע חופי - ותעביר אותו לנתג"ז הממשלתית. המקטע כולל תיבת סעף של כמה מאות טונה שתיבנה 10 ק"מ מערבית לחוף דור, ותאפשר חיבור מאגרים נוספים ליבוא ויצוא גז טבעי ימי; בניית צינור שייצא מהתיבה לחוף; והקמת נקודת נחיתה של הגז בחוף. נתג"ז תפקח על התכנון והביצוע ותתפעל את המערכת.

ההסכם עם אנרג'יאן יביא לידי ביטוי את פרויקט מאגרים שנתג"ז מקדמת, בהתאם להחלטת הממשלה מאפריל 2017. המערכת תכלול תחנת קבלה ימית שתמוקם כ-10 ק"מ מערבית מחוף דור, צינור הולכת גז ימי שיונח על קרקעית הים, ותחנת קליטה יבשתית שתפקידה מדידה, ויסות וחיבור למערכת ההולכה. המערכת תהיה מסוגלת להוליך עד כ-12BCM (סך הכל כ-1.6 מיליון מ"ק/שעה). המאגר הראשון שיחובר למערכת יהיה כריש, אשר חברת אנרג'יאן מחזיקה ברישיון לפיתוחו. בתמורה לכך, תשלם נתג"ז לאנרג'יאן סכום של 369 מליון שקל (כ-102 מיליון דולר), בהתאם לאבני דרך המסוכמות במסגרת ההסכם. ‎מסירת המקטע תתרחש זמן קצר לאחר תחילת הזרמת הגז ממאגר כריש, הצפויה ב-2021. לאחר מועד המסירה, האחריות התפעולית והתחזוקה של חלק זה יהיו בידי נתג"ז. חברת אנרג'יאן לא תישא בעלויות בגין שימוש עתידי במערכת.
 
שר האנרגיה, יובל שטייניץ, אמר כי "ההסכם הוא צעד משמעותי בפיתוחם של מאגרי גז קטנים ובינוניים בעתיד, שיוכלו להשתמש באותה תשתית של חברת נתג"ז. צעד זה, שמאפשר שיתוף בתשתיות ההולכה אל החוף על ידי כמה מאגרים, יעודד את המשך חיפושם ופיתוחם של מאגרים קטנים ובינוניים בעתיד, ויתרום לחיזוק הביטחון האנרגטי של ישראל".
 
דה מרקר | אורה קורן | 25.6.19
 

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy