פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
לא רק טלפונים: וואווי חודרת לשוק ייצור החשמל בישראל
26/06/2019 21:36

תאגיד הענק הסיני וואווי (Huawei) קיבל החלטה אסטרטגית להיכנס לשוק ייצור החשמל בישראל, כך נודע ל"כלכליסט". בשבוע האחרון התאגיד פתח נציגות מקומית שתמכור ציוד ושירותי תחזוקה לחברות הפועלות ומקימות מתקני קרקע סולאריים לייצור חשמל.

בכוונת וואווי לפנות גם לגופים שכבר פועלים בשטח וגם לחברות שמתמודדות במכרזי רשות החשמל שיצאו לאחרונה לדרך להקמת שדות סולאריים. 

 הציוד שוואווי ימכור יהיה בעיקר ממירי מתח, שהם חלק בלתי נפרד מכל מתקן סולארי. מדובר ברכיב הכרחי בכל מערכת סולארית שבכוחו לקחת את החשמל שמייצר הפאנל הסולארי מהשמש, להמיר אותו לחשמל ולהזרים למערכת. לטענת וואווי, שתצטרך לעמוד במבחן המציאות, הציוד שלה מאפשר הפקה גבוהה יותר של חשמל באמצעות שליטה ובקרה מתוחכמים יותר.
וואווי תיוצג בישראל על ידי זינג אנרג'י, והפעילות הושקה רשמית אבל באופן שקט על ידי מנהל תחום אירופה והמזרח התיכון בוואווי סולאר, קנת' פריי שהגיע בימים האחרונים לישראל. זינג אנרג'י מוחזקת בבעלות שווה על ידי אלמור הבורסאית, שפועלת בתחום התשתיות וייצור החשמל ממתקנים סולארים, ועל ידי חברת IEA Energy שבשליטת רפי קירשנבוים.
 
הכניסה של וואווי - תאגיד שרוב הישראלים מכירים דווקא מעולמות התקשורת - אל תחום החשמל, הפתיעה את השחקנים בתחום. כוונת וואווי לפעול בתחום המתקנים הסולאריים ובהמשך גם במתקני רוח יכולה לסמן התפתחות בפריסה של החברות הסיניות הפועלות בישראל לתחום חדש. אמנם בשלב זה וואווי תשמש כספקית ציוד וכקבלנית הנדסה בחלק מהפרויקטים שיקומו, אבל דריסת הרגל הזו תאפשר חדירה לתחום חדש שנשלט עד היום בעיקר על ידי ישראלים ואירופאים. כאשר התרומה של הסינים הסתכמה בעיקר באספקת פאנלים. 
 
בנוסף, השתתפות של תאגיד ענק כמו וואווי בפרויקטי חשמל מקומיים תפתח בפניו חלון לנתוני ייצור החשמל של המשק הישראלי, ובהם: יכולת ההזרמה ברשת בכל אזור בישראל והבנת שיטת העבודה בין יצרני חשמל פרטיים לבין ניהול המערכת הממשלתי החדש שזה עתה הוקם. ככל שהצעד הזה יושלם ניתן יהיה לומר שהסינים הרחיבו אחיזה בעוד תחום של תשתיות בישראל, זאת לאחר כניסה בשנים האחרונות לענפי הרכבות - עם הקמת הרכבת הקלה בתל אביב, הפעלתה ואספקת קרונותיה; הכבישים והמסילות - מנהרת גילון בפרויקט מנהרות הכרמל; הספנות - בנייה של נמל באשדוד והפעלה של נמל בחיפה.
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 26.6.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy