פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
ניסן כספי שואף למכור את חלקו בגלובל פאוור ב־80 מיליון שקל
09/07/2019 11:28

השותפות בין אהוד בן ש"ך וניסן כספי בחברת האנרגיה גלובל פאוור מתפרקת לאחר עשר שנים. ל"כלכליסט" נודע כי כספי, שהקים את החברה שנשאה את בתחילה את שמו — כספי יועצים — מנהל מגעים עם כמה גופים למכירת אחזקותיו (38.6%) בגלובל פאוור, תמורת כ־80 מיליון שקל.

 מדובר על שווי גבוה ב־70% משווי השוק של אחזקות אלו, שעומד על 46 מיליון שקל בלבד, שכן שווי השוק של החברה כולה עומד על 118 מיליון שקל. ככל הנראה, השווי הגבוה נגזר מהאחזקה העיקרית של החברה — 20% ממניות חברת IPM, שמחזיקה בתחנת הכוח בבאר טוביה. שווי IPM בספרים של רבוע כחול, שבשליטת מוטי בן משה, (שמחזיקה בכ־12% מ־IPM), עומד על 1.2 מיליארד שקל.

כספי מנהל את המגעים מול שלושה גופים. הרוכש העתידי אמור לקחת על עצמו גם חלק מהחוב של גלובל פאוור, שעומד על 20 מיליון שקל. בן ש"ך, שותפו לשליטה של כספי, מחזיק ב־40% מהחברה. בין השניים יש הסכם שליטה, כך שמי שיקנה את המניות של כספי יהיה שותפו של בן ש"ך. ישנה אפשרות שבן ש"ך הוא שיקנה את המניות של כספי בעצמו או בשיתוף גופים מוסדיים. ל"כלכליסט" נודע כי בעבר התנהלו מגעים בין כספי לקרן ג'נריישן של יוסי זינגר וארז בלשה, אך הם לא הבשילו לכדי עסקה. הקרנות תשי, נוי וקיסטון, שפועלות בתחום התשתיות, מתעניינות ברכישת המניות של כספי.

 

מקורבים לגלובל פאוור טוענים כי הסיבה לכך שכספי מוכר את המניות היא שהוא החליט לפנות לדרך חדשה. אולם בשוק האנרגיה, שכספי הוא אחד היזמים הוותיקים בו, טוענים כי חתול שחור עבר בינו לבין בן ש"ך והשניים החליטו להיפרד על רקע חילוקי דעות מהותיים שהתגלעו ביניהם. בסביבת החברה מכחישים גירסה זו.

כלכליסט | גולן חזני | 2.7.19

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy