פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
רציו פטרוליום כבר מסתובבת על הרולטה
09/07/2019 11:32

יחידות ההשתתפות של השותפות לחיפושי נפט וגז בעולם מרכזות עניין רב בשוק, והסחירות בהן צפויה לגדול ככל שיתקרב הקידוח המכריע במאגר Tanager בגיאנה בשנה הבאה; תגלית נפט גדולה תעמיד את שווי חלקה של החברה במאגר על 400–345 מיליון דולר, אולם שווי השותפות יקרוס אם המקדח יחזור יבש; בתרחיש של תגלית קטנה יותר, צפוי תמלוג־העל הגבוה לשותף הכללי לפגוע בשווי שיישאר לציבור.

מניית רציו פטרוליום מרכזת עניין רב, בעקבות החלום למאגר נפט ענקי בשטח הימי של גיאנה בדרום אמריקה. מחזורי המסחר היומי במניה ובאופציות שלה מתחילת השנה עולים על 3 מיליון שקל, והמניה תיכנס ב־1 באוגוסט למדד ת"א־SME60.

השותפות רציו פטרוליום הוקמה לצורך חיפושי נפט וגז ברחבי העולם בידי השותפים בשותף הכללי של רציו שבבעלות יאיר רוטלוי, ליגד רוטלוי ויורשי ישעיהו לנדאו. תנאי השותפות מקנים תמלוג־על גבוה של 8.5% לבעלי השליטה ברציו פטרוליום ולגיאולוג איתן אייזנברג, וגם דמי ניהול גבוהים — המהווים 7.5% מהוצאות החיפושים — ובכך הם פוגעים בשווי שיישאר לציבור אם תהיה תגלית נפט. העניין שממקדת רציו פטרוליום נובע מתגליות הנפט הגדולות של אקסון בגיאנה ומתוצאות אופטימיות מאוד של סקר סיסמי תלת־ממדי ברישיון של רציו פטרוליום יש 25% מהזכויות בו. רציו וקבוצת דלק מחזיקות ב־20% ו־18% מהמניות והאופציות של רציו פטרוליום, בהתאמה, ולכן הצלחה של רציו פטרוליום תשפיע לחיוב על שתי החברות.

 

מחיר מניית רציו פטרוליום עמד ביום ראשון על 3.88 שקל. תחת הנחת מימוש כלל האופציות, משקף מחיר זה שווי של כ־900 מיליון שקל לחברה (כ־250 מיליון דולר). שווי זה יעמוד במהלך השנה הבאה במבחן הקידוח, שיקבע אם העלייה שרשמה מניית רציו פטרוליום השנה נבעה מציפיות מוצדקות לתגליות ענק, או שהחלום יתנפץ לאחר תגליות מאכזבות.

 

כלכליסט | אורי טל טנא | 2.7.19

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy