פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
הרשות הפלסטינית פועלת להשיג עצמאות בתשתית האנרגיה
09/07/2019 11:52

הפלסטנים מעוניינים להשתמש במזבלות למטרת פיתוח מקורות אנרגיה ברי-קיימא, על מנת להיות יותר עצמאיים ובכך להקטין את תלותם בישראל.

 הממשל הפלסטיני נוקט בצעדים ראשונים לקראת הקמת פרויקט, אשר מטרתו; הפקת חשמל מגז, המופק מזרם "ביומסה" במתקן "זהרת אל-פינג'אן" שבנפת ג'נין, הנחשב למזבלה המרכזית בצפון מערב הגדה. באוקטובר 2018, רשות האנרגיה הפלסטינית, קרן השקעות פלסטין ומועצת המזבלות בג'נין (ZF), חתמו על מזכר הבנות לבדיקת היתכנות של הפרויקט הנוכחי.

ביומסה, היא תהליך המסת כל היצורים החיים באזור מסוים, או של מערכת אקולוגית מסויימת בזמן נתון והפיכתם לגז הנקרא "ביוגז". התהליך יכול לכלול מיקרו-אורגניזמים, צמחים, פטריות או בעלי חיים.

הממשלה הפלסטינית החליטה בישיבתה השבועית ב -25 ביוני להעניק תקציב לשיקום ותחזוקה של המזבלה, במטרה ליצור סביבת עבודה הולמת בשיתוף עם המגזר הפרטי, כדי להפיק ביוגז וממנו לייצר חשמל. המזבלה הפלסטינית הסניטארית הראשונה, ZF, תוכננה בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים. היא החלה לפעול בשנת 2007 וצפויה לשרת את שתי הנפות של ג'נין וטובאס עד 2042, עם קיבולת יומית של 300 טון. מזבלת ZF נבנתה על שטח של 220 דונמים ומומנה בעלות של 9 מיליון דולר, על ידי הבנק העולמי ותרומת האיחוד האירופי, עבור הציוד הנדרש. היא החליפה 86 מזבלות אקראיות בצפון הגדה המערבית.

על פי הודעה משותפת של הלשכה הפלסטינית המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד איכות הסביבה לרגל יום איכות הסביבה העולמי ב -5 ביוני 2018, יותר מ -50% מהפסולת הפלסטינית, היא פסולת אורגנית. מטרת הרשות הפלסטינית היא למצוא אלטרנטיבות לישראל, אשר היא הספק העיקרי של החשמל לגדה המערבית (90%). ב-10% הנותרים, הפלסטינים מסתמכים על קו כוח ירדני ואנרגיה סולארית.

נציב.נט


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy