פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
5 חברות הגישו הצעות לקבלת רישיון לחיפושי גז ונפט, מתוכן רק 2 חדשות
18/07/2019 09:17

משרד האנרגיה הודיע היום (ב') שהסתיים ההליך התחרותי השני לפתיחת הים לחיפושי גז טבעי ונפט. לפי משרד האנרגיה 5 חברות הגישו הצעות לחיפוש גז ונפט ב-12 בלוקים חדשים במים הכלכליים של ישראל.

למרבה האכזבה, ענקית האנרגיה הברזילאית פטרובראס לא ניגשה בסוף למכרז למרות התעניינות ראשונית שנולדה לפני כמה חודשים, במסגרת ביקור של משלחת אנרגיה שהתלוותה לנשיא ז'איר בולסונארו בעת ביקורו בישראל. גם אקסון מובייל, ענקית האנרגיה האמריקאית, שרכשה אף היא את מסמכי המכרז, החליטה להישאר בחוץ.  

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, צוטט היום באומרו כי "כמה שנים לאחר מתווה הגז, אנחנו מקבלים 3 קבוצות בינלאומיות, שמבוססות על חברות אירופאיות ואמריקאיות, שתחפשנה ותפתחנה את אוצרות הגז והנפט של מדינת ישראל. ההצעות שקיבלנו תשלשנה את מספר הרישיונות לחיפושי גז ונפט במים הכלכליים של ישראל (מ-6 בלוקים ל-18). הגעתן של חברות אירופאיות נוספות לישראל לצד חיבורה הקרוב של אסדת לוויתן והמשך פיתוח מאגר כריש-תנין, יובילו לפירוק המונופול והגברת התחרות בתחום זה. אנחנו ממשיכים לפעול להפיכתה של ישראל למעצמת אנרגיה אזורית".
 
5 החברות מאוגדות בשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה מורכבת מהחברות הבריטיות CAIRN ו-SOCO - והחברה הישראלית רציו, שכבר פעילה פה ומחזיקה 15% בלוויתן. הקבוצה השנייה מורכבת מחברת אנרג'יאן, שרכשה לאחרונה את אדיסון וחברת "הזדמנות ישראלית" שפועלות בישראל, כאשר אנרג'יאן מחזיקה במאגרי כריש ותנין, ולאחרונה רכשה את אדיסון האיטלקית.
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 15.7.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy