פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
תשובה מוריד את מפלס החששות מעסקת שברון: "לא מכבידה על דלק וצפויה לייצר תזרים משמעותי"
02/08/2019 07:52

בשיחת ועידה הצליח היום בעל השליטה בדלק להוריד את מפלס החששות מעסקת הענק הממונפת והמניה עלתה ב-6%, לאחר שצנחה בימים האחרונים • בתשובה לשאלת הכסף שדלק צריכה להביא להשלמת העסקה, ציינו היום בקבוצה: "יש לנו כמה מקורות לזה – זה יכול להגיע ממכירת ההחזקה בהפניקס, ממכירת מניות איתקה עוד לפני ההנפקה או ממקורות אחרים".

בעקבות הצניחה במניית דלק קבוצה בימים האחרונים, על רקע חששות המשקיעים בנוגע לעסקת הענק הממונפת של רכישת נכסי הנפט והגז של שברון בים הצפוני ע"י החברה הבת איתקה, נחלץ היום יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק, כדי להרגיע את הרוחות, במסגרת שיחת ועידה שקיימה צמרת קבוצת דלק עם משקיעים ואנליסטים. המשקיעים אהבו את מה ששמעו בשיחה היום, ומניית קבוצת דלק הגיבה בעלייה של 6%. עם זאת, מאז ההכרזה על העסקה רשמה המניה ירידה של 14% ושווייה של דלק עומד כעת על כ-6.5 מיליארד שקל.

"בשלוש השנים הראשונות לאחר העסקה, ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, הפחתות ופחת) של איתקה צפוי לעמוד על כמיליארד דולר בשנה, בגלל ההפסדים הצבורים של איתקה, ולאחר מכן על 600-700 מיליון דולר לשנה. לאחרונה קיבלנו משברון אינדיקציות כי קיים עודף של כ-200 מיליון דולר בקופת החברה הנרכשת,  שלא היה קיים עם חתימת העסקה. זו אחת הסיבות שאיתקה החליטה לצמצם את היקף גיוס האג"ח שביצעה בשבוע שעבר בכ-200 מיליון דולר, ל-500 מיליון דולר בלבד", אמר תשובה בפתיחת השיחה.

"הסגירה של העסקה צפויה במהלך הרבעון הרביעי, כנראה בחודש נובמבר. אנחנו רוצים לסגור את העסקה כמה שיותר מוקדם בגלל נכס המס - ההפסדים הצבורים - שיש לאיתקה. לאחר הסגירה אנחנו נחסוך מס עד לסכום של 2.2 מיליארד דולר. התשלום הסופי תמורת נכסי שברון יעמוד למעשה על כ-1.5 מיליארד דולר, בגלל התנאים שסוכמו מול שברון. במהלך השנים הקרובות איתקה מתכננת לפרוע בפירעון מוקדם את כל ההלוואות לבנקים וחלק ניכר מהאג"ח, כך שבעוד שלוש שנים היא צפויה לעמוד בעודף של כמיליארד דולר", אמר תשובה.

גלובס | קובי ישעיהו | 24.7.19


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy