פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
מה מונע מבית חדש ביישוב ערבי להתחבר לרשת של חברת החשמל
02/08/2019 08:10

אלפי בניינים ביישובים ערביים בישראל, שחלקם בנויים לתלפיות ומצוידים במיטב האישורים, נאלצים להיעזר בגנרטור או בחיבור חשמל פיראטי • הסיבה: ליישובים אין תוכנית מתאר מאושרת • אחרי עשרות שנים של ניסיונות להתיר את הפלונטר, אין אפילו הערכה מדויקת של מספרם

 קשה להאמין, אבל עדיין יש בתים בישראל שחברת החשמל מסרבת לחבר לרשת. זה לא אומר שהאנשים שגרים בהם לא מקבלים חשמל, אבל הם נאלצים להשיג אותו בדרכים עקלקלות. חיבור פיראטי ולא בטיחותי מהשכנים וגנרטור מרעיש ומזהם הם הפתרונות הנפוצים. לא מדובר בפחונים בכפרים לא מוכרים בנגב או בבתים מרוחקים מכל יישוב, גם לא בחורבות מטות לנפול שמיועדות להריסה. רבים מהבתים חדשים ומשובחים, בנויים לתלפיות, מצוידים בשורת אישורים מאנשי מקצוע. הם לא נבנו בסתר ולא הוקמו על קרקע גנובה. יש להם רק בעיה אחת: הם נמצאים ביישוב ערבי שאין לו עדיין תוכנית מתאר מקומית, ובלי תוכנית אין דרך חוקית להתחבר לחשמל.

כמה בתים כאלה יש? זו שאלה טובה. לפני כשבועיים דיווח יו"ר חד"ש איימן עודה לעוקביו בפייסבוק על עוד ניסיון למצוא פתרון למלכוד. "50 אלף בתים ביישובים הערביים לא מחוברים לתשתיות חשמל באופן רשמי", הוא כתב. "היום השתתפתי עם חבריי אחמד טיבי, אוסאמה סעדי ויוסף ג’בארין בישיבה עם סגן היועמ"ש ארז קמיניץ לשם חיבור הבתים לתשתיות חשמל. אנחנו על סף הגעה להסכם, כאשר ההתמדה שלנו היא המפתח להצלחה.

גלובס | ארן רונדל | 26.7.19


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy