פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
יצוא הגז למצרים מסתבך: שוב דחייה בעסקת EMG; המו"מ עם דולפינוס טרם הושלם
04/09/2019 16:02

לפי הדיווח של דלק קידוחים, מועד השלמת העסקה נדחה לסוף ספטמבר – לאחר שכבר נדחה מיוני לסוף אוגוסט ■ דלק ותמר פטרוליום הזהירו כי אין ודאות להשלמת העסקה.

דלק קידוחים, בשליטתו העקיפה של יצחק תשובה, דיווחה הערב (ד') על דחייה נוספת בהשלמת העסקה לרכישת צינור הגז של EMG. השותפות מסרה כי הצדדים פועלים לקיום יתר התנאים המתלים בעסקה, הכוללים השלמת מבחני הזרמת גז רציפה למערכת ההולכה המצרית, וקבלת האישורים הפורמליים הנדרשים. דלק לא ציינה את הסיבה לעיכוב. לפי הדיווח, מועד השלמת העסקה נדחה לסוף ספטמבר, מעט לפני ראש השנה. זאת, לאחר שדלק קידוחים (938.2 +0.7%) דיווחה בעבר כי השלמת העסקה צפויה עד סוף יוני - ודחתה לאחר מכן את מועד השלמתה לסוף אוגוסט. דלק קידוחים ציינה בדיווח כי צינור EMG מולא בגז ממערכת ההולכה של נתג"ז, כך שהצינור יוכל להזרים גז בכמויות מסחריות למערכת ההולכה המצרית.

EMG היא הבעלים של צינור להולכת גז טבעי המחבר בין אל עריש שבמצרים לאשקלון. החל מ-2012 הצינור אינו נמצא בשימוש בשל חבלות חוזרות בצינור הולכת הגז בסיני. דלק, נובל אנרג'י וחברה שבבעלות ממשלת מצרים, אמורות לרכוש 39% מהון המניות של EMG ולקבל זכויות להפעלת הצינור לתקופה של 10 שנים עם אופציה להארכה ב-10 שנים נוספות.רכישת הזכויות בצינור EMG אמורה להיעשות בתמורה ל-518 מיליון דולר. הצינור אמור לשמש להזרמה סדירה של גז ממאגרי לווייתן ותמר למצרים, במסגרת ההסכמים שחתמו השותפות במאגרים עם לקוחות במצרים.
 
פרט לדחייה בהשלמת עסקת EMG, דלק ונובל טרם הצליחו להגיע להסכמות בעניין תיקון ההסכם עם הרוכשת - חברת דולפינוס המצרית, ומשכך החוזה טרם הפך למחייב. תמר פטרוליום, השותפה במאגר תמר, ציינה בדו"ח הכספי לפני כשבועיים כי "הצדדים ממשיכים לנהל משא ומתן בנוגע לתיקון הסכם דולפינוס, והקצאת הקיבולת בצינור EMG ובתשתית נוספת".
 
דה מרקר | ערן אזרן | 28.8.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy