פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
הסוללה הישראלית שתנסה להזניק את הרכב החשמלי בהודו
04/09/2019 16:34

הסטארט־אפ פינרג'י מלוד צפוי לשתף פעולה עם Indian Oil, מתאגידי האנרגיה הגדולים בעולם, במפעל סוללות לרכב חשמלי. העסקה שמוערכת בעשרות מיליוני דולרים אמורה לסייע בצמצום זיהום האוויר החמור בהודו.

 פינרג'י (Phinergy), שפועלת מלוד והוקמה על ידי אביב צידון לפני כעשור, מתמחה בפיתוח סוללות המבוססות על אלומיניום, אוויר ואבץ, בניגוד לטכנולוגיות הנפוצות כיום בענף הרכב, המסתמכות בעיקר על שימוש בליתיום איון, חומר שכרייתו יקרה ומחצביו הולכים והופכים נדירים בעולם.

 
פינרג'י גייסה עד כה 40 מיליון דולר, על פי IVC, משורה של משקיעים פרטיים, בהם צידון ויובל גולן, ומיצרנית האלומיניום אלקואה אשר השקיעה 10 מיליון דולר בחברה ב־2016. השווי המדווח באותה עת של פינרג'י עמד על 280 מיליון דולר. אלקואה היא שותפה טכנולוגית ועסקית של החברה הישראלית.
 
במצגת שהציגה אלקואה למשקיעים באותה עת היא ציינה שפוטנציאל השוק שהחברה רואה למוצרים שהחברות מפתחות יחד עומד על כ־20 מיליארד דולר בשנת 2020. אלקואה ופינרג'י נמצאות במהלכים לשילוב הסוללות של פינרג'י בשבע חברות שונות בתחום תשתיות החשמל והרכב. היצרניות מגיעות מאירופה, מסין ומצפון אמריקה. 
 
בידיעה לעיתונות שהוציאו שתי החברות אמר מרטין ברייר, נשיא אלקואה קנדה, שפינרג'י מציעה לראשונה פתרון שניתן למיחזור מלא עם פליטת פחמן דו־חמצני מינימלי. 
 
אביב צידון, מייסד החברה, אמר באותו אירוע שאימוץ כלי הרכב החשמליים אטי בגלל הפחד של נהגים ממוגבלות מרחקי הנסיעה. "עם הטכנולוגיה של פינרג'י והמנהיגות התעשייתית של אלקואה אנו רואים הזדמנות להעביר את כלי רכב החשמליים לזרם המרכזי". 
 
חברה ישראלית נוספת שפעילה בתחום היא סטורדוט שלה יש שיתופי פעולה בתחום עם החברות דיימלר הגרמנית ו־BP הבריטית. החברה אף היא מתעדת להקים מפעל גדול לייצור סוללות לרכבים חשמליים. 
 
Indian Oil שמחצית ממניותיה נמצאת בבעלות הממשל ההודי נחשבת כיום לאחת מחברות האנרגיה המובילות בעולם. החברה, שבראשה עומד סנג'יב סינג, מעסיקה 35,442 עובדים ונמצאת ברשימת פורצ'ן 500. לפי דיווחי החברה, בשנת 2018 רשמה החברה הכנסות של יותר מ־77 מיליארד דולר ורווחים בגובה של כ־2.5 מיליארד דולר. על פי נתוני החברה, Indian Oil מחזיקה ב 11 מתוך 23 בתי הזיקוק בהודו. 
 
בשונה מרוב מפעלי הסוללות לרכב חשמלי הקיימים כיום בעולם, המפעל שתקים Indian Oil בשיתוף עם פינרג'י אינו צפוי לייצר סוללות ליתיום איון, אלא סוללות המבוססות על הטכנולוגיה של פינרג'י. בראיון שהעניק לאחרונה סנג'יב סינג, מנכ"ל Indian Oil, לתקשורת ההודית הוא הדגיש כי "בבואנו לבחון את הרכב החשמלי, אנו מגלים כי סוללת הליתיום איון אינה הפתרון היחיד או הטוב ביותר, בטח שלא עבור מדינה כמו הודו שכל מרבציה אינם כוללים אפילו גרם אחד של ליתיום. הודו חייבת לחפש עבור סוללות הרכב החשמלי משאב שהוא זמין ופשוט לכרייה".
 
כלכליסט | תומר הדר ומאיר אורבך | 1.9.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy