פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
ייצור הנפט של סעודיה קוצץ ב -50% לאחר שמל"טים תקפו מתקן זיקוק הגדול בעולם
25/09/2019 19:17

סעודיה סגרה את מחצית מייצור הנפט שלה ביום שבת לאחר שורה של התקפות מל"טים שפגעה במתקן לעיבוד הנפט הגדול בעולם. ההתקפה בוצעה על ידי מורדים חות'ים תימן הנתמכים על ידי האיראנים.

הסגירה תשפיע על כמעט 5.7 מיליון חביות של ייצור גולמי ביום, כ -5% מייצור הנפט היומי בעולם, כך לפי ארמקו. באוגוסט ייצרה סעודיה 9.85 מיליון חביות ליום, כך עולה מהנתונים האחרונים של מינהל המידע לאנרגיה בארה"ב.

שר האנרגיה הסעודי עבדל אזיז בן סלמאן אמר כי ההתקפות הובילו גם לעצירת ייצור הגז שתקטין את אספקת נוזלי האתן והגז הטבעי הנוזלי בכ -50%.
 
נשיא ומנכ"ל ארמקו , אמין נאסר, אמר כי איש לא נפגע בתקיפות וצוותי החירום טפלו בשריפות והביאו את המצב לשליטה. "מתבצעת עבודות לשיקום הייצור ועדכון התקדמות יינתן בסביבות 48 שעות," אמר נאסר.
 
המורדים החות'ים של תימן קיבלו אחריות לפיגוע ואמרו כי מדובר באחת מההתקפות הגדולות ביותר שלהם אי פעם בתוך הממלכה. "אנו מבטיחים למשטר הסעודי כי פעולותינו העתידיות יתרחבו ויהיו כואבות יותר כל עוד התוקפנות והמצור של סעודיה יימשכו," אמר דובר החות'ים. ההתקפה בוצעה על ידי  10 מל"טים, כך אמרו החות'ים.
 
אולם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, האשים את איראן בהתקפות. "טהראן עומדת מאחורי כמעט 100 פיגועים על ערב הסעודית בזמן שרוחאני וזאריף מתיימרים לעסוק בדיפלומטיה", כתב פומפאו בטוויטר. "בתוך כל קריאות ההסלמה, איראן פתחה כעת במתקפה חסרת תקדים על אספקת האנרגיה בעולם. אין שום עדות לכך שההתקפות הגיעו מתימן. " בבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ שוחח עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן כדי להציע תמיכה אמריקאית להגנת סעודיה.
 
CNBC | 14.9.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy