פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
"בעיות ביטחוניות מעכבות יצוא הגז למצרים; דעא"ש מקשה על תיקון הצינור"
25/09/2019 19:22

"וול סטריט ג'ורנל": "התוכנית של מצרים לייבא גז מישראל נתקלו בבעיות ביטחוניות באזור שבו נלחם הצבא במדינה האיסלאמית" ■ תשואות האג"ח של תמר פטרוליום ודלק קידוחים זינקו ל-6.5%–7.4% - בעקבות הרעה במצב מאגר תמר, איבוד חוזים ועיכובים בהסכמי היצוא.

 הסכם יצוא הגז בין ישראל למצרים אמור היה כבר להיות סגור וחתום, לקראת תחילת ההפקה ממאגר לווייתן בסוף השנה. ואולם, דלק קידוחים  ונובל אנרג'י  כבר דיווחו על שתי דחיות בהשלמת ההסכם לרכישת צינור EMG, שדרכו אמור לזרום הגז הישראלי. לפי "וול סטריט ג'ונרל", הגורם המרכזי לעיכוב אינו קשיים ביורוקרטיים, אלא בעיות ביטחוניות בצד המצרי.

 
"התוכנית של מצרים לייבא גז טבעי ישראלי נתקלו בבעיות ביטחוניות באזור שבו נלחם הצבא המצרי בארגון מדינה האיסלאמית (דעא"ש). הבעיות מעכבות את יישום עסקת הגז — כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מיום חמישי. לפי העיתון, שנסמך על מקורות רשמיים במשרד האנרגיה האמריקאי, הבעיות הביטחוניות מונעות את השלמת העבודות בצינור בצפון סיני, שדרכו אמור לעבור הגז.
 
בעיתון צוטט דן ברוליט, סגן שר האנרגיה האמריקאי, שמבקר בקהיר. ברוליט ציין שהמצב הביטחוני בצפון סיני שיבש את התוכניות לתיקון תשתיות הצינור. לדבריו, "סוגיות ביטחון הן הגורם לדחייה בעסקה. יש כמה תשתיות שצריך לתקן, דבר זה מעכב את הזרמת הגז. אף לא אחד (במצרים; ע"א) רוצה להסתכן בפגיעה באנשים", אמר ברוליט. מקורות במצרים סירבו להגיב על דברי ברוליט.
 
דה מרקר | ערן אזרן | 15.9.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy