פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
איך תשפיע מתקפת הרחפנים בסעודיה על כלכלות הענק של אסיה?
25/09/2019 19:28

בעקבות ההתקפה ההרסנית על מתקני הנפט שלה, סעודיה מעריכה שיידרשו שבועות או חודשים עד שרוב הייצור יתחדש ■ כמה מהלקוחות הגדולים של הסעודים - הודו, יפן ודרום קוריאה - מחשבות מחדש את יחסיהן עם ארה"ב לנוכח חוסר היציבות במזרח התיכון.

 מתקפת רחפנים על מתקני ייצור נפט בסעודיה הובילה להשבתה הרסנית של נתח ניכר מהייצור. מחיר הנפט זינק תחילה ב-20% ועדיין גבוה בכ-10% משהיה לפני המתקפה. האיום על אספקת הנפט העולמית מעורר חרדה בכלכלות תלויות אנרגיה, ועלול להיות ממושך משהעריכו הסעודים בהתחלה. ארמקו, חברת הנפט הממשלתית של סעודיה, חוששת כי המתקנים, שמייצרים 5.7 מיליון חביות נפט ביום, יושבתו לשבועות או חודשים עד שהייצור המלא בהם יתחדש. ביום שלאחר ההתקפה ההערכה היתה אופטימית יותר - כמה ימים. פיליפ קורנל, לשעבר יועץ תכנוני בכיר בארמקו, מעריך כי התיקון יארך זמן רב: "כדי להביא חלקי חילוף מיוחדים, יש צורך בשבועות או חודשים", הוא אמר.

 
שר החוץ של סעודיה אמר ביום שני כי המתקפה פגעה ב-50% מיכולת ייצור הנפט של הממלכה, וכי נשק איראני היה מעורב בתקיפה. "הנזק למתקנים באבקאיק חמור יותר ממה שחשבנו בתחילה", אמר אמריטה סן, אנליסט נפט בחברת הייעוץ אנרג'י אסטס. "אנחנו עדיין מאמינים כי ניתן לחדש תוך זמן קצר 50% מהייצור שנפגע - כ-2.8 מיליון חביות נפט ביום. חזרה לפעילות מלאה תדרוש שבועות או חודשים".
 
דה מרקר | בלומברג | 18.9.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy