פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
כיל תשמור על בלעדיות בייצור דשני הפוליסולפט לאחר שהמתחרה קרסה ב-52%
25/09/2019 19:32

שווייה של סיריוס קרס ל-419 מיליון דולר, לאחר שנאלצה לבטל את תוכניתה לגייס 500 מיליון דולר בהנפקת אג"ח וממשלת בריטניה דחתה את בקשתה למתן ערבות של מיליארד דולר ■ החברה הודיעה שתקיים בחינה אסטרטגית בחודשים הקרובים.

אחד האיומים התחרותיים על חברת כיל הוסר אתמול (ג'). שווייה של חברת סיריוס (Sirius Minerals) קרס שלשום ב-52% ל-419 מיליון דולר, לאחר שהחברה נאלצה לבטל את תוכניתה לגייס 500 מיליון דולר בהנפקת אג"ח וממשלת בריטניה דחתה את בקשתה למתן ערבות של מיליארד דולר, שנועדה לסייע לה במימון תוכניותיה.

סיריוס דיווחה באוגוסט שקופתה תתרוקן ממזומנים ב-2020 אם לא תצליח לקבל מסגרת אשראי של 2.5 מיליארד דולר מג'י.פי מורגן. הבנק האמריקאי התנה את הקצאת המסגרת בהצלחתה לגייס 500 מיליון דולר בהנפקת אג"ח זבל. סיריוס הודיעה שתקיים בחינה אסטרטגית בחודשים הקרובים, שתכלול דיונים עם ספקי אשראי פוטנציאליים לגבי הסיכון הכרוך בהקמה המתוכננת של מכרה אשלג במחוז יורקשייר וחיפוש שותף אסטרטגי לפרויקט.
 
סיריוס תיכננה להקים מכרה של פוליסולפט בהשקעה של 3.8 מיליארד דולר בעומק של 1.5 ק"מ מתחת לפני הים. פוליסופלט הוא דשן שמורכב מארבעה מתוך ששת המינרלים הדרושים לצמח - אשלג, גופרית, סידן ומגנזיום - ומשמש גם חומר גלם לייצור דשנים מסיסים, בעיקר לחקלאות חממות. המכרה החדש באתר Woodsmith היה אמור להעסיק 1,000 עובדים ולהתחרות ישירות במכרה של כיל באתר בבולבי (Boulby) שבצפון-מזרח בריטניה.
 
דה מרקר | יורם גביזון  | 18.9.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy