פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
היקף של 270 מיליארד דולר לשנה: זה ענף ההשקעות החם הבא
25/09/2019 20:52

בשנה האחרונה הושקעו יותר מ-270 מיליארד דולר באנרגיות מתחדשות, והתעשייה העולמית כבר שווה יותר מטריליון דולר • האנרגיות החלופיות נהפכו למשתלמות יותר לצרכן בזכות טכנולוגיות שפיתחו יזמים כמו גיא סלע, ממייסדי סולאראדג' - שנפטר בטרם עת, אבל בידיעה כי המהפכה הושלמה.

 אחרי שנים של חלוציות, השקעות שנטרפו והרבה מאוד סובסידיות, השקעות באנרגיות חלופיות נהפכו לכדאיות גם ללא התערבות ממשלתית. ברמת התמחור, אנרגיה סולארית או אנרגיית רוח הצליחו להשתוות לאנרגיות המופקות מכוהל, מדלקים ואף מגז טבעי, ובשנים הקרובות הן צפויות להיות אפילו משתלמות יותר. מבחינת הצרכנים, ההחלטה נעשתה פשוטה יחסית: "אם זה עולה לי אותו דבר, וגם מועיל לסביבה - למה לא".

ההשקעה באנרגיות חלופיות הניבה מאות אחוזים למשקיעים בשנים האחרונות - טרנד ירוק בהשקעות, אבל לא קנאביס. רק בשנה האחרונה הושקעו יותר מ-270 מיליארד דולר באנרגיות מתחדשות, ושווי התעשייה העולמית כבר עולה על טריליון דולר. רק לפני עשור היה נראה כי הסיכויים לייצר מהפכה של ממש באמצעות אנרגיות אלה - שהיוו בקושי 1% מייצור החשמל בארה"ב - אפסיים. אמנם הגז הוא עדיין המלך הבלתי מעורער בארה"ב, כשיותר מ-40% מהחשמל שם מיוצר על ידי גז, אבל כבר כיום כ-25% מהחשמל בארה"ב מיוצר ע"י אנרגיות חלופיות.
 
גלובס | יניב חברון | 22.9.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy