פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
הרכב האוטונומי לא ייצא לדרך בקרוב - האם הסטארט־אפים בתחום ישרדו?
11/10/2019 12:06

בקרן ההון סיכון OurCrowd מעריכים כי מהפכת הרכב האוטונומי תתעכב ולא תגיע ב–2023 ■ חסמים טכנולוגיים ורגולטוריים מעכבים את הפיתוחים, וגורמים נזקים כבדים לסטארט־אפים התלויים במהירות התהליך ■ "פתרונות העתיד יהיו אינטגרציה של אמצעי תחבורה שונים"

בסוף אוגוסט הודיע הסטארט־אפ אוריקס על סגירה, אחרי עשור של מחקר ופיתוח וגיוסי הון בסך 67 מיליון דולר, מתוכם יחזיר למשקיעים כ–40 מיליון דולר שנותרו בקופה. היזם רני ולינגשטין הסביר כי תנאי השוק השתנו והתחזית להשקת הרכב האוטונומי התרחקה. "זה משחק לשחקנים שיש להם סבלנות להמתין עוד 5–10 שנים, ולכן מאוד בעייתי לחברות מגובות הון סיכון", אמר ל–TheMarker.

תעשיית ההזנק שנוצרה סביב הרכב האוטונומי התבססה על ההנחה כי המהפכה נמצאת מעבר לפינה. כל שנדרש הוא לפתח מערכות תומכות — בעיקר מערכות חישה וראייה לרכב. ואולם, באחרונה מתגבשת ההערכה כי בשל חסמים טכנולוגיים ורגולטוריים המהלך יימשך זמן רב הרבה יותר מכפי שצפו בתחילת הדרך.
 
"בענף האמינו שרכב אוטונומי לחלוטין יגיע ב–2023, אבל כיום אנחנו מבינים שהדבר הזה מתרחק, וההבנה הזאת גורמת לשינוי משמעותי בתעשיית הרכב", אומר יקיר מכלוף, מוביל צוות המוביליטי של קרן הון הסיכון OurCrowd.
 
דה מרקר | אמיתי זיו | 6.10.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy