פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
רוסיה וסין בונות את המפעל הפטרוכימי הגדול בעולם
23/10/2019 06:09

חברת ההנדסה הכימית הלאומית של סין, והענקית הרוסית רוס-גז-דוביצ'ה, חתמו על חוזה בשווי 13 מיליארד דולר - להקמת מפעל בעיירה קטנה ברוסיה ■ החברה הסינית מעורבת כעת ביותר מ-320 פרויקטים מחוץ לסין - בהיקף כולל של למעלה מ-58 מיליארד דולר.

חברת ההנדסה הכימית הלאומית של סין (CNCEC) וחברת רוס-גז-דוביצ'ה הרוסית חתמו על חוזה בהיקף של כ-13.25 מיליארד דולר, להקמת המפעל הפטרוכימי ועיבוד גז טבעי הגדול בעולם. החוזה, שנחתם בסוף השבוע בעיר צ'נגדו במחוז סצ'ואן בסין, הוא החוזה הבודד הגדול בתולדות המגזר הפטרוכימי העולמי - אמר יו"ר CNCEC, דאי הגן, בראיון לערוץ הטלוויזיה הרשמי של סין, צ'יינה סנטרל טלוויז'ן (CCT).

הקמת הפרויקט תבוצע בשלושה שלבים לאורך חמש שנים: הרחבת תשתיות, תכנון הנדסי ראשוני ובניית מפעל כימיקלים ולעיבוד גז טבעי בעיירה קטנה ברוסיה - סמוך לחופי המפרץ הממוקם בין פינלנד, אסטוניה ורוסיה. המתחם יכלול, בין השאר, שתי מערכות מתקני פיצוח אתילן עם תפוקה שנתית של 1.4 מיליון טונות, ושש מערכות ייצור פוליאתילן בעלות תפוקה שנתית של 480 אלף טונות.
 
CNCEC הסינית היא אחת הנהנות הגדולות מיוזמת דרך המשי החדשה של ממשלת סין, "החגורה והדרך", פרויקט תשתיות ותחבורה ענק שנועד לקדם מסחר ושיתוף הפעולה בין יותר מ-80 מדינות, מהים הבלטי ועד לאוקיינוס השקט. CNCEC מעורבת כרגע ביותר מ-320 פרויקטים בבנייה מחוץ לסין - בהיקף כולל של למעלה מ-58 מיליארד דולר. פרויקטים אלו פרושים על פני יותר מ-60 מדינות, בהן מצרים, טורקיה, רוסיה, ערב הסעודית ואינדונזיה, לפי אתר האינטרנט של החברה.
 
דה מרקר | סוכנויות הידיעות | 15.10.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy