פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
הפקת הנפט בוונצואלה הפכה לאסון סביבתי
23/10/2019 06:53

איש אינו חי באופן הדוק עם הזיהום הסביבתי של תעשיית הנפט המתמוטטת בוונצואלה, כמו הדייגים שחיים על שפתיו השחורים והדביקים של אגם מרקאיבו.

 המקום הפך לשממה מזוהמת, עם נפט דולף ממאות פלטפורמות חלודה וצינורות סדוקים החוצים את פני מפרץ הגאות והשפל. הבוצה מצפה את הסירות ואת תפוקת הדייג היומית של הדייגים שאותה צריך לקרצף ולנקות לפני שהיא נשלחת לשווקים בארצות הברית ובמקומות אחרים. 

הבוצה סותמת מנועים חיצוניים ורשתות דיג. בסוף כל יום עבודה שטוף השמש, דייגים שוטפים שמן הנצמד לידיהם ורגליהם בבנזין גולמי. הם אומרים את שהפריחה בעור שלהם היא המחיר של הישרדות. "זה נראה כמו סוף העולם", אמרה לנין ויירה בת ה -28 והכירה במציאות הקשה שמאות דייגים כמוה מתמודדים ליד העיר קבימאס: אם הם לא עובדים, משפחותיהם לא אוכלות.
 
עתודות הנפט הגולמי הגדולות ביותר בעולם שהפכו את ונצואלה - חברה מייסדת ב- OPEC - לאחת המדינות העשירות ביותר באמריקה הלטינית לאורך שנות התשעים. העיר על שפת האגם, Maracaibo, עם יותר ממיליון איש, קיבלה את הכינוי "ערב הסעודית של ונצואלה" בגלל המסעדות המתקדמות שלה, הקניות המפוארות והאורות הבהירים המפליגים על גשר של 8.7 ק"מ (5.4 מייל) שמשתרע על פני האגם. אבל הבום הפך מאז לקריסה. הייצור של ונצואלה בפריסה ארצית התרסק לחמישית מהשיא בכל הזמנים לפני שני עשורים. המבקרים מאשימים את המהפכה הסוציאליסטית שהנהיג הוגו צ'אבז המנוח והכריזמטי.  ממשיך דרכו, הנשיא ניקולאס מדורו, מאשים את ארה"ב האימפריאליסטית במלחמה כלכלית שמטרתה להביא להשמדת ארצו הסוציאליסטית.
 
אנשי איכות הסביבה אומרים כי אגם מרקאיבו הוקרב לראשונה בשם הקידמה החל משנות השלושים של המאה העשרים, כאשר נחפרה תעלה כך שמכליות נפט גדולות יותר יכלו להגיע לנמליו. מי ים זרמו פנימה והרגו חיות בר מים מתוקים, כמו צמחים ודגים מסוימים. במכה שנייה, החקלאות התייצבה כדי לענות על הביקוש ההולך וגדל של המזון, הוציאה את נגר הדשנים לאגם, וזה הרס עוד יותר את המערכת האקולוגית עם פריחת האצות.
משרד התקשורת של ונצואלה וראש משרד הנפט הממשלתי בוונצואלה, PDVSA, לא הגיבו לבקשות בכתב לתגובה על הסיפור הזה.
 
Florida Daily Post

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy