פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
דלק ונובל השלימו את רכישת צנרת הגז של EMG ב-520 מיליון דולר
08/11/2019 15:56

השותפות במאגרי לווייתן ותמר, דלק קידוחים ונובל אנרג'י, ביצעו את העסקה בשיתוף חברות ממשלתיות מצריות; העסקה מקנה לחברות אחזקות בשיעור של 39% בצנרת, עם יכולת צפויה להזרים ולייצא גז מישראל למצרים.

דלק קידוחים ונובל אנרג'י השלימו את רכישת צנרת הגז של EMG. הרכישה בוצעה בשיתוף חברות ממשלתיות מצריות ובעלות של כ-520 מיליון דולר, מתוכם כ-150 מיליון דולר ממצרים והשאר בחלוקה שווה בין נובל לדלק. העסקה מקנה לחברות אחזקות בשיעור של 39% בצנרת, עם יכולת צפויה להזרים ולייצא גז מישראל למצרים גם ממאגר תמר וגם ממאגר לוויתן. 

בדיווח של שותפות דלק קידוחים, שיצאה לפני שעה קלה, מצהירים הבעלים החדשים ש"נכון למועד דוח זה, לא נותרו תנאים מתלים לעסקת EMG ,ובמסגרת זו הועבר מלוא סכום התמורה לידי הנאמנים, הועברו מניות חברת EMG הנרכשות מהמוכרות ל-EMED (החברה המשותפת של נובל, דלק ו-EGAS הממשלתית המצרית), והונפקו שטרי מניות על- שם EMED בהתאם.
 
עם העברת מלוא סכום התמורה מידי הנאמנים למוכרות, אשר צפויה להתבצע במהלך הימים הקרובים, תושלם עסקת EMG. לסיכום מציינות השותפות ש"צינור EMG ומערכת ההולכה המצרית יהיו כשירים להזרמת גז מסחרית במועד תחילת מחויבות שותפי לוויתן לספק גז טבעי תחת הסכם אספקת הגז לחברת Holdings Dolphinus Limited", כלומר בעוד כחודשיים. 
 
כפי שנחשף בחודש שעבר בכלכליסט, על פי החוזים החדשים שנחתמו, יצוא הגז יחל בסוף 2019 עם הזרמת גז מלוויתן, כאשר תוך כחצי שנה יצטרף אליו גם מאגר תמר. סך הייצוא למצרים נאמד בכ-86 מיליארד מ"ק לאורך כ-15 שנה, כאשר כשני שליש מהיקף היצוא מקורו במאגר לוויתן.
 
"השלמת עסקת EMG מסמלת את תחילתו של פרק חדש בהיסטוריה של משק האנרגיה הישראלי והאיזורי – המעבר של ישראל למעמד של יצואנית גז טבעי אזורית. פרויקט לוויתן מתקדם על פי לוחות הזמנים ובחיסכון מהתקציב שהגדרנו בתחילתו, ואנו צפויים להתחיל את הזרמת הגז מלוויתן כבר לפני סוף השנה", מסכם יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים.
 
את העסקה ליוו עוה"ד דן הכהן ודניאל סקל ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 3.11.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy