פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
התחדשו המגעים למיזוג תמר פטרוליום ואלון גז לחברה בשווי 1.1 מיליארד שקל
08/11/2019 16:03

קבוצת אלון, שבבעלות הגופים המוסדיים, פועלת לגיבוש עסקה שתכלול החלפת מניות אלון חיפושי גז במניות תמר פטרוליום ■ המיזוג עם תמר פטרוליום יאפשר למוסדיים לקבל נכס נזיל, שניתן לממשו בשוק ולפרוע את החוב - בעוד תמר פטרוליום תוכל להפחית את מינופה.

המגעים למיזוג בין אלון גז לתמר פטרוליום התחדשו. הגופים המוסדיים המחזיקים בקבוצת אלון פועלים לגיבוש עסקת מניות, במרכזה החלפת מניותיה של החברה הבת אלון חיפושי גז במניות תמר פטרוליום, כחלק מעסקת מיזוג. המגעים נמצאים עדיין בשלבים מוקדמים, אך אם הם יגיעו לכדי הסכם מחייב, יסתכם שווי החברה הממוזגת בכ-1.1 מיליארד שקל.

 
אלון גז, שמנייתה איבדה 53% ב-12 החודשים האחרונים, נסחרת לפי שווי של כ-300 מיליון שקל. החברה, באמצעות השותפות המוגבלת דור חיפושי גז, מחזיקה ב-4% ממאגר תמר. 95% מהיחידות של דור חיפושי גז מוחזקים על ידי אלון גז, בעוד יתרת היחידות (5%) מוחזקת בידי קבוצת אלון רבוע כחול, שבשליטת מוטי בן משה, באמצעות דור-אלון טכנולוגיות גז.
 
בעלת השליטה באלון גז היא קבוצת אלון (79.6%), שמנוהלת בידי אלעד סופר ונמצאת בבעלות הגופים המוסדיים שהחזיקו בעבר בחוב שלה - בהם פסגות, הפניקס, מגדל, הראל ומנורה. הגופים המוסדיים מיוצגים בידי עו"ד חגי אולמן. יתרת המניות של אלון גז מוחזקות בידי קופות הגמל של ילין לפידות (5.3%) והציבור הרחב (15%). 
 
שיעור האחזקה הסופי של בעלי המניות באלון גז בתמר פטרוליום ייקבע בהתאם לשווי של שתי חברות  במיזוג. השווי בעסקה - הן של תמר פטרוליום והן של אלון גז - עשוי אף להיות גבוה מהתמחור בבורסה, על בסיס הערכת שווי חיצונית שתוזמן לצורך המיזוג.
 
דה מרקר | ערן אזרן | 5.11.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy