פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
אלקו השלימה רכישת סופרגז ב-820 מיליון שקל
08/11/2019 16:12

קבוצת אלקו שבשליטת משפחת זלקינד דיווחה כי התקיימו כל התנאים המתלים להשלמת העסקה לרכישת סופרגז, לרבות קבלת אישור הממונה על התחרות ואישור משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.

קבוצת אלקו שבשליטת משפחת זלקינד דיווחה היום (ג') על השלמת העסקה לרכישת חברת שיווק הגז סופרגז המוחזקת במלואה (100%) על ידי גרנית הכרמל, מידי קבוצת עזריאלי. זאת, לאחר שהתקיימו כל התנאים המתלים להשלמת העסקה, לרבות קבלת אישור הממונה על התחרות ואישור משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.

אלקו ביצעה את העיסקה באמצעות חברת אנרגיה ירוקה, חברה פרטית המוחזקת על ידה בשיעור של 98.75%. במועד ההשלמה שילמה אנרגיה ירוקה לקבוצת עזריאלי - כולל מקדמה בסך 20 מיליון שקל - כ-567 מיליון שקל, מתוך סך התמורה שנקבעה על כ-817 מיליון שקל. יתרת התמורה, שטרם שולמה, תשולם בשבעה תשלומים נדחים לא שווים, מדי 12 חודשים. עם השלמת העסקה, עזריאלי תרשום רווח של 380 מיליון שקל ממכירת גרנית הכרמל.
 
סופרגז עוסקת בשיווק תחליפי אנרגיה כדוגמת גפ"מ, גז טבעי וגז טבעי דחוס. תחליפי האנרגיה משמשים להפעלת מבערים בתעשייה, להפעלת תנורים, לחימום מוסדות, לחימום לולים בחקלאות וכן לבישול והסקה במשקי בית. במסגרת פעילותה זו מבצעת סופרגז רכישה מקומית, יבוא, אחסון, שיווק והפצה של גפ"מ וגז טבעי לחברות תעשייה וללקוחות עסקיים, מוסדיים וביתיים.
 
דה מרקר | ערן אזרן | 5.11.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy