פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
פריצת דרך אנרגטית עשויה לאפשר אגירת אנרגיה סולארית לדורות
08/11/2019 16:25

במשך עשרות שנים, מדענים חיפשו דרך נוחה ויעילה ללכוד, לאחסן ולשחרר אנרגיה סולארית. חוקרים בשוודיה אומרים כי נמצא פיתרון שיאפשר להשתמש בכוח קרני השמש במגוון יישומי צרכנים - חימום של הכל מבתים לרכבים.

 מדענים מאוניברסיטת חלמרס בטכנולוגיה בגטבורג הבינו כיצד לרתום את האנרגיה ולהשאיר אותה שמורה כדי שאפשר יהיה לשחרר אותה לפי דרישה בצורה של חום - אפילו עשרות שנים לאחר שנלכדה. החידושים כוללים מולקולת לכידה באנרגיה, מערכת אחסון שמבטיחה לעלות על הסוללות המסורתיות, לפחות בכל מה שקשור לחימום, וציפוי למינציה לאחסון אנרגיה שניתן ליישם על חלונות וטקסטיל. פריצות הדרך, מצוות שהובל על ידי החוקר קספר מות-פולסן, זכו לשבחים בקרב הקהילה המדעית. עכשיו מגיע המבחן האמיתי: האם עש-פולסן יכול לגרום למשקיעים לגבות את הטכנולוגיה שלו ולקחת אותה לשוק.

 
המערכת מתחילה במולקולה נוזלית המורכבת מפחמן, מימן וחנקן. כשנפגשת עם אור השמש, המולקולה שואבת את אנרגיית השמש ומחזיקה אותה עד שזרז מפעיל את שחרורה כחום. החוקרים השקיעו כמעט עשור ו -2.5 מיליון דולר בכדי ליצור יחידת אחסון מיוחדת, שלדברי מות-פולסן, פרופסור בן 40 במחלקה לכימיה והנדסה כימית, יש יציבות לשימור של 5 עד 10 שנים. אורך החיים של סוללות ליתיום-יון טיפוסיות הקיימות כיום.
 
BLOOMBERG.COM

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy