פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
הצהרת שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס, לאחר פגישתו עם השר ישראל כץ (אתונה, 31 באוקטובר 2019)
08/11/2019 16:27

"זה היה תענוג גדול לקבל את שר החוץ של ישראל, ישראל כץ, לאתונה היום, וכך הייתה לי הזדמנות להשיב על האירוח החם שלו בביקורי בישראל ביולי האחרון. היחסים הקרובים והידידותיים שלנו באים לידי ביטוי בתוכן השיחות שלנו בנושאים אזוריים ודו צדדיים. עניין אותי מאוד לשמוע את השקפותיה של מדינת ישראל הידידותית לגבי ההתפתחויות באזור - במיוחד בסוריה ובמזרח התיכון הרחב.

ביחס לסוריה, היא נותרת קריטית לחלוטין לשמירה על שלמותה הטריטוריאלית של המדינה ולמצוא פתרון פוליטי לבעיה הסורית. בכיוון זה, יוון תומכת במאמצי השליח המיוחד של האו"ם, מר פדרסן, עמו נפגשתי בלוקסמבורג לפני מספר שבועות. דיברנו גם על הפרות טורקיה באזור הרחב - באזור האגאי, במזרח הים התיכון ובסוריה. התנהלות זו מערערת את היציבות, ההתפתחות והשלום. הדגשנו את הצורך לכבד את המשפט הבינלאומי כבסיס לדו קיום בשלום של מדינות ושגשוגן של כל מדינות האזור.

אישרנו במשותף את החשיבות הרבה שאנו מייחסים לפיתוח מערכות היחסים שלנו הן דו צדדית והן בהקשר של מנגנוני שיתוף פעולה משולשים ואחרים באזור. הדגשנו את האינטרס המשותף החזק שלנו בשיתוף פעולה אנרגטי וניצול מרבצי הגז הטבעי במזרח הים התיכון ובאזורים אחרים, כמו דרומית לכרתים. אישרנו במשותף את התעניינותנו בצינור הגז הטבעי של מזרח-מזרח, שיהיה פרי שיתוף הפעולה האסטרטגי בין ישראל-קפריסין-יוון ואיטליה, ובקידום קישוריות החשמל בין יוון, קפריסין וישראל, שנותרה מאמץ רב חשיבות. 
 
מחאנו כפיים לפיתוח ולחיזוק נוסף של שיתוף הפעולה הביטחוני שלנו, שמוקם כיום היטב מאוד ומשודרג ברציפות באמצעות תרגילים משותפים תכופים שנועדו לעמוד באתגרים המערערים את היציבות והביטחון של אזורנו.
רק אתמול ערך ראש צוות ההגנה שלנו ביקור מוצלח מאוד בישראל, וארבעה מטוסי F-16 יוונים נמצאים בישראל לתרגילים משותפים."

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy