פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
שר האנרגיה שטייניץ: "מאגר הגז לוויתן יתחיל להפיק גז בחודש הקרוב"
08/11/2019 16:34

"מאגר הגז לוויתן צפוי להתחיל בהפקת גז במהלך החודש הקרוב. כך אמר הערב (ה') שר האנרגיה, יובל שטייניץ בכנס השנתי של התאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה. לדבריו, "במשך שנים הגז היה תקוע בלב הים ומדינת ישראל המשיכה לשרוף פחם ולהקים תחנות פחמיות. מאגר לוויתן, אוצר הטבע הגדול בארץ שהתגלה בתחילת 2010 שכב במשך שנים כאבן שאין לה הופכין עד לאישורו בקיץ 2016.לוויתן נמצא ב-97 אחוז מהפיתוח שלו ובחודש הקרוב הוא יתחיל להפיק גז. זו משמעות אדירה"

| חדשות האנרגיה | 

שטייניץ התייחס לפעילות בתחום האנרגיות המתחדשות. לדבריו, "לפי דוח ה- OECD, זיהום האויר בישראל, שמחציתו מתחנות כוח, מוביל לכ- 2500 הרוגים בשנה ו- 9 מיליון ישראלים שאיכות חייהם נפגעת. בשנים האחרונות, הורדנו בכ- 50% את פליטת המזהמים במדינת ישראל. בזכות המעבר המהיר מפחם, מזוט וסולר לגז טבעי כחול לבן וירוק. התכניות שלנו הן להמשיך במהפכה עד לגמילה מוחלטת מפחם ודלקים מזהמים. תוך 10 שנים ישראל תהפוך לאחרת המדינות הטובות ביותר מבחינת זיהום אויר ובסוף שנת 2020 אנחנו נגיע לייצור חשמל בהיקף של 10% מאנרגיה מתחדשת".

השר שטייניץ התייחס לצורך להקים תחנות כוח במרכזי הערים. לדבריו, "מערכת חשמל רצינית מחייבת שחלק מייצור החשמל יהיה באזורי הביקוש. כאשר עושים מהפכה יש הרבה שמעודדים את הקמת החוות הסולאריות או מתקני הגז הטבעי אבל לא רוצים שקווי המתח יעברו ליד בתיהם. התפקיד שלי הוא להקשיב לכולם אבל לראות את טובת הכלל. אנרגיות נקיות דורשות תשתיות, קווי חשמל, אסדות גז וטורבינות רוח. אם לא נבנה מערכת חשמל מודרנית לא נוכל להחליף את תחנות הפחם הישנות שמזהמות את האויר שלנו".

לגבי הרפורמה בחברת החשמל אמר השר שטייניץ כי היא מתקדמת במהירות גבוהה. לדבריו, "לאחר שהתחנה הראשונה באלון תבור נמכרה ב-1.9 מיליארד שקל, אני שמח לבשר לכם שמספר המתמודדים לרכישת תחנת הכוח ברמת חובב דומה להיקף המתעניינים שהיה במכרז למכירת התחנה באלון תבור. הרפורמה תאפשר לנו חברת חשמל יעילה שמתמקדת בהולכה וחלוקה ולא כזו שיושבת כאבן ריחיים על מדינה שלמה".

אמיל קויפמן, יו"ר התאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה אמר "תוך שלושים שנה גם צריכת החשמל בארץ תכפיל את עצמה וייצור החשמל ברובו יעבור מיצור מרוכז בתחנות כוח גדולות – למבוזר בין אלפים רבים של מתקני גנרציה המופעלים באמצעות גז טבעי ואנרגיות מתחדשות. מערכת חשמל ואנרגיה היא לב ליבה של הקידמה הטכנולוגית בכל מדינה ומעבר למשק מודרני מצריך כוח אדם מקצועי הכולל אלפי מהנדסי חשמל ואנרגיה מוכשרים, יצירתיים ואיכותיים, מהנדסים שיוכלו למלא תפקידי מפתח רבים במשק".

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy