פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
ישראמקו ותמר פטרוליום עתרו לממונה על ההגבלים נגד דלק ונובל
25/11/2019 20:25

הכוחות שהניעו את התפעול השוטף של מאגר תמר יצאו למאבק זה בזה, לאחר שחלקן פנו לממונה בדרישה שתכפה על דלק קידוחים ונובל אנרג'י לקבל את הצעתם החדשה למכור גז לחברת החשמל. כיום שולטות דלק ונובל ב-47% ממאגר תמר וב-85% ממאגר לוויתן.

הכוחות שהניעו את התפעול השוטף של מאגר הגז תמר החליטו להילחם אחד בשני: שותפות הגז ישראמקו, יחד עם תמר פטרוליום, אלון גז ואוורסט, פנו היום (ד') לממונה על ההגבלים העסקיים בדרישה שתתערב ותכפה על דלק קידוחים ונובל אנרג'י לקבל את הצעתם החדשה למכור גז לחברת החשמל. הפונים מחזיקים ב-53% במאגר.

 לפני כשלושה שבועות נחשפו בכלכליסט האשמות חמורות כלפי דלק קידוחים ונובל אנרג'י, לרבות בכך שנמנעו במכוון מלחתום על חוזה גז חדש וקיטלוג ככאלה ש"נתונות בניגוד עניינים ישיר וחריף ומונעות משיקולים זרים". לתפיסת ישראמקו, תמר פטרוליום ושותפיהן, הפעילות של נובל מהווה לכאורה סיכול ממוקד לתחרות שעוד לא נולדה. 
 
כזכור, חברת החשמל יכול לרכוש כיום גז משני ספקים - מאגר תמר ומאגר לווייתן. מאחר ומתווה הגז הממשלתי עוד לא התייצב, וכולם מחכים לכניסת ספק גז שלישי ב-2021 (אנרג'יאן היוונית-בריטית), דלק ונובל שולטות למעשה ב-47% ממאגר תמר וב-85% ממאגר לווייתן. הפעילות הכפולה שלהם תסתיים אולי בעוד כשנה (דלק חייבת לצאת מתמר), אבל עד אז - בכל עסקת גז מתחרות דלק ונובל בעצמן. הממונה על ההגבלים מודעת למצב, אולם לתפיסתה מדובר בשלב ביניים זמני שיגמר בתחילת 2021. 
 
כלכליסט | ליאור גוטמן | 20.11.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy