פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
חיבור רשת החשמל לקפריסין ואירופה
25/11/2019 20:30

חברת EuroAsia Interconnector, המחברת את רשתות החשמל של ישראל, קפריסין ויוון, הבטיחה את אישור התכנון הדרוש להתחיל בבניית תחנת הממירים הראשונה שתוקם בקופינו.

 ההיתר, נועד להקמת תחנת הממיר זרם ישר זרם גבוה (HVDC), כמו גם את נקודות הנחיתה של הכבל, תוך הקפדה על סיום הפרויקט עד דצמבר 2023.

קופינאו תהיה הנקודה בה ייפגשו שני הכבלים - ישראל-קפריסין וקפריסין-יוון, ומשגרים חשמל משם לרשת היבשתית האירופית.
מקורות במשרד האנרגיה הקפריסאי אמרו כי הכבל התת ימי, שיהיה בעל יכולת נשיאה של 2,000 מגוואט, יסיים את בידוד החשמל של קפריסין משאר האיחוד האירופי ויסייע בהפחתת עלויות הצריכה, על ידי רכישת חשמל כסחורה ממשווקי האנרגיה האירופיים. 
"אם בקפריסין יש עודף ייצור חשמל, מתחנת הכוח הראשית או מפארקים סולאריים ויצרני חוות רוח, ניתן אפילו למכור את החשמל לשוק האירופי, והפיכתה של קפריסין ליצרן ומוכר נטו אנרגיה.
"כשמדינות כמו ישראל כבר מודעות לכך שיהיה להן עודף גז טבעי, הן יעבירו את הגז לתחנות כוח משם יופק לחשמל ויובא באמצעות הכבל הזה לקפריסין, יוון ושאר אירופה."
הפרויקט, שהושק בשנת 2012, נכלל ברשימת ה- PCI הרביעית של 'פרויקטים אירופיים בעלי עניין משותף' שהוכרזו באוקטובר, מה שהופך אותו זכאי למענקים של האיחוד האירופי מ"מתקן אירופה לחיבור אירופה "(CEF) ומימון בעלות נמוכה ממוסדות דוגמת בנק ההשקעות האירופי.
ביוני נחתם הסכם חכירה של 33 שנה במשרד האנרגיה, המסחר והתעשייה בניקוסיה, להקמת תחנת הממיר HVDC בקופינו, כאשר למקדם הפרויקט תהיה אפשרות לחדש את חוזה השכירות לשתי תקופות נוספות. של 33 שנים כל אחד. במקביל, כבר הוזמנו מחקרים סביבתיים, טכניים ואחרים וההיתרים הרלוונטיים שהתקבלו מרשויות קפריסין.
עלות הבנייה לשלב הראשון של כבל 1,000 מגה-ואט מוערכת בכ -2.5 מיליארד אירו. 
 
לכתבה המלאה

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy