פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
פעילי סביבה הפגינו נגד נפט וגז מחוץ לוועידת האנרגיה ונעצרו
04/12/2019 13:42

פעילי מגמה ירוקה והמרד בהכחדה הקימו מיצג מחאה מחוץ לוועידת אנרגיה בהשתתפות שטייניץ, נובל אנרג'י וחברות נוספות, כשהם מוחים על התוכנית להקמת צינור גז מישראל לאירופה. כעבור זמן קצר, הפעילים נעצרו על ידי המשטרה.

פעילי ארגון 'מגמה ירוקה' יחד עם פעילים מארגון 'המרד בהכחדה' (XR) הפגינו הבוקר (ב') בכניסה לוועידת האנרגיה והעסקים, שתעסוק היום בנושאים כגון אנרגיות ממקורות מזהמים כמו נפט וגז טבעי, וכן ב-East Med Pipe, צינור הגז המתוכנן להוביל גז ממאגרי המזרח התיכון לאירופה. כעבור זמן קצר נקראה המשטרה למקום, ועצרה את הפעילים. המחאה נגד צינור הגז היא בינלאומית, כשלמפגינים הישראליים יש שותפים באיטליה, יוון ומדינות אירופה נוספות, כשהמפגינים פועלים נגד הרס הים התיכון ופיתוח תשתיות דלק פוסילי מזהם, המחמיר את משבר האקלים.

פעילי מגמה ירוקה ו-XR הגיעו הבוקר לכפר המכבייה, המקום שבו נערכת הוועידה בהשתתפות שר האנרגיה שטייניץ ומנכ"לי חברות אנרגיה כמו נובל אנרג'י, רציו ומנכ"ל קונסורציום IGI פוסידון שמפתח את צינור הגז לאירופה. הפעילים שיבשו את הכניסה למקום כשחסמו חלק ממנה, ויצרו מיצג מחאה באמצעות צינורות ובהם קשרו בשלשלאות את ידיהם, לצד פעילים שהחזיקו שלטים עם הכיתוב gas not here not anywhere. בעוד פעילי הסביבה מוחים מחוץ לאולם, על במת הכנס הכריז שר האנרגיה יובל שטייניץ כי "בתוך שבועיים יתחיל לזרום גז ממאגר לווייתן למשק הישראלי ולמדינות השכנות".
 
גלובס | עדי אשכנזי | 2.12.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy