פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
גלגל מהפכני: הסטארט-אפ הישראלי הנסתר ששווה כבר יותר מ-2 מיליארד שקל
04/12/2019 14:00

REE, שייסדו דניאל בראל ואחישי סרדס, פיתחה גלגל ייחודי לרכב חשמלי, הכולל בתוכו את המנוע, מערכת התמסורת והבלמים ■ החברה השלימה באחרונה גיוס ממיטב דש והכשרה ביטוח בסך 75 מיליון שקל.

 REE היא כנראה אחת החברות המעניינות שצמחו בישראל מאז ההצלחה הגדולה של מובילאיי. REE, שאותה ייסדו דניאל בראל ואחישי סרדס, פיתחה מערכת הנעה ייחודית לרכב חשמלי, שהטמיעה בתוכה את כל המערכות החיוניות להפעלתו: מנוע, מערכת תמסורת, בולמי זעזועים, בלמים וחיישנים. בכך הפכה REE את מערכת ההינע של כלי הרכב ללא יותר משלדה שטוחה עם ארבעה גלגלים.

 
ל-TheMarker נודע כי REE השלימה באחרונה גיוס מבית ההשקעות מיטב דש ומהכשרה ביטוח לפי שווי של יותר מ-2 מיליארד שקל. החברה עדיין בעיצומו של הסבב, שהוא החמישי שלה. מיטב דש השקיע 70 מיליון שקל, בעוד חברת הכשרה ביטוח השקיעה מיליוני שקלים בודדים, בנוסף ל-15 מיליון שקל שהשקיעה ב-REE ב-2018 (ההשקעה כפופה לאישור ועדת ההשקעות של החברה). משקיעים נוספים ב-REE, בשלבים מוקדמים, היו הפניקס, אקסלנס ורד בינת של יהודה וזהר זיסאפל.
השווי בגיוס האחרון של REE הוא חריג - ומלמד כנראה על הצלחתה בחיבור הטכנולוגיה שלה ליצרני רכב מובילים בעולם (TIER 1) - בהם טיוטה, שהחלה באחרונה בפרויקט משותף ואסטרטגי עם REE בתחום המשאית החשמלית. בסבב ההשקעה הקודם ב-2018, שבו השתתפה הכשרה ביטוח, השווי של REE היה 300 מיליון שקל בלבד. בסבבי גיוס נוספים בתחילת 2019, שבהם השתתפה, בין היתר, מיצובישי, שווי החברה הסתכם ב-400–500 מיליון שקל. 
 
דה מרקר | ערן אזרן | 3.12.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy