פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
צפו בטיסת הבכורה של מטוס הנוסעים החשמלי הראשון בעולם
20/12/2019 16:31

מטוס של חברת תעופה קנדית ביצע טיסה בת 15 דקות ■ "הטיסה מבשרת על תחילת עידן התעופה החשמלית". המטוס המסחרי הראשון בעולם המופעל באמצעות חשמל בלבד, ביצע אתמול (ג') את טיסת הבכורה שלו, לאחר שהמריא מהעיר ונקובר בקנדה לטיסה שנמשכה 15 דקות.

"זה מוכיח שתעופה מסחרית חשמלית לחלוטין יכולה לעבוד", אמר רואי גנזרסקי, מנכ"ל חברת ההנדסה האוסטרלית מגניקס (magniX).

החברה תיכננה את מנוע המטוס במשותף עם חברת התעופה הקנדית הרבור אייר (Harbour Air), שמטיסה מדי שנה מחצית מיליון נוסעים בטיסות בין ונקובר לאתר הסקי ויסלר, לאיים סמוכים וליישובי חוף באזור.
גנזרסקי ציין כי הטכנולוגיה תאפשר חיסכון משמעותי בהוצאות של חברות התעופה ותאפשר את צמצום הפליטות לאפס. "זה מבשר את תחילת עידן התעופה החשמלית", אמר.
 
היעד שלנו הוא להפוך את כל צי המטוסים שלנו לחשמלי", אמר מקדוגל. מטוס מדגם ביוור עם מנוע דלקים מאובנים משתמש בדלק בעלות של 400-300 דולרים בטיסה למרחק של 160 ק"מ, הוסיף גנזרסקי, ואילו טיסה זהה במטוס ביוור עם מנוע חשמלי צורכת חשמל בעלות של ארבעה עד 10 דולרים בלבד, תלוי במקור.
 
מלבד החיסכון בהוצאות דלק, החברה תחסוך מיליונים בהוצאות תחזוקה מכיוון שמנועים חשמליים זקוקים לתחזוקה פחותה דרסטית, הוסיף מקדוגל.  עם זאת, הרבור אייר תיאלץ להמתין לפחות שנתיים בטרם תוכל להפוך את כל הצי שלה, שמונה יותר מ-50 מטוסים - לחשמלי. המטוס החשמלי נדרש לטיסות מבחן נוספות בטרם ניתן יהיה לאשר את אמינותו ובטיחותו. מלבד זאת, המנוע החשמלי עצמו עדיין צריך לקבל את אישור הרגולטורים.
 
דה מרקר | גרדיאן ובלומברג | 11.12.19

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy