פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
החלה הזרמת הגז הטבעי מישראל למצרים
18/01/2020 20:12

יום היסטורי למשק האנרגיה הישראלי. הזרמת הגז ממאגר לוויתן למצרים החלה אמש באופן רשמי. ייצוא הגז הטבעי ממאגר תמר צפוי להתחיל בהמשך השנה במסגרת עסקת דולפינוס רכשה יבואנית הגז הטבעי המצרית גז טבעי מלוויתן ותמר בהיקף של כ-85BCM למשך 15 שנים, כאשר שותפי לוויתן יספקו לדולפינוס כמויות גז שנתיות מחייבות בהיקף של כ-BCM 60.

 במשך 6 חודשים הקרובים יספקו השותפות כ-BCM 2.1 לשנה, החל מיום מחודש יולי ולמשך שנתיים - כ- BCM 3.6 לשנה, והחל מחודש יולי 2022 ועד סוף שנת 2034 כ-BCM 4.7 לשנה. הגז יוזרם דרך צנרת נתג"ז אל מסוף הגז של קצא״א באשקלון, ומשם דרך צנרת EMG יוזרם לרשת הגז המצרית וללקוחות בתעשייה.

יוסי אבו, מנכ״ל דלק קידוחים: "הבטחנו וקיימנו. ביום היסטורי כזה שמעמיק ומחזק את הקשר האסטרטגי בין ישראל למצרים ראוי לברך שהחיינו וקיימנו. לאחר שנים של עבודה נחושה וחסרת פשרות, התחלנו היום להזרים גז למצרים. הזרמת הגז הטבעי מלוויתן למצרים מחזקת את היציבות באזור ומסמלת עידן חדש במעמדה של ישראל במשק האנרגיה האזורי. היום כבר ברור שללא היציבות והוודאות שיצר מתווה הגז זה לא היה יכול לקרות. בזכות היציבות הזו פותחו שדות הגז, ישראל נגמלת מפחם ושוקם המוניטין שלה בעיני חברות אנרגיה זרות. נמשיך להיות מחוייבים לפיתוח משק האנרגיה הישראלי בהתאם לעקרונות שנקבעו המתווה הגז".
המהלך יאפשר לישראל לייצא חלק מהגז הטבעי לאירופה
שרי האנרגיה של ישראל ומצרים פרסמו אף הם הודעה לעיתונות המכריזה על התחלת הזרמתו של הגז הטבעי מישראל למצרים וציינו כי מדובר בהתפתחות חשובה, שתשרת את האינטרסים הכלכליים של שני הצדדים.
"מהלך זה יאפשר לישראל גם לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת הגז (LNG) במצרים, ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי (regional gas hub)", נכתב בהודעה.
 
שרי האנרגיה, טארק אל מולא ויובל שטייניץ, יציגו את ההתקדמות שהושגה במהלך כינוס של פורום הגז המזרח-תיכוני שיתקיים היום בקהיר. במהלך הכינוס צפויים שרי האנרגיה של ישראל, מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרש"פ לאשר את הפיכתו של הפורום לארגון אזורי. 
במשרד האנרגיה מציינים, כי במקביל לפגישות השרים, פעלה המשלחת הישראלית, בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי מול משלחות מצרים, יוון, ירדן, איטליה, קפריסין והרשות הפלסטינית על מנת לגבש את חוקת ארגון הגז האזורי EMGF.  בתום המפגש צפויים, כאמור, השרים לחתום בראשי תיבות על חוקת הארגון, כצעד נוסף בדרך לגיבוש הארגון ולביסוס פעילותו.
 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy